سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل نمایش صلح‌طلبی ملت ایران بود

نوشهر- ایرنا- استاد رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را جلوه‌ای از صلح‌طلبی ایران خواند و گفت: در شرایطی که دست‌کم طی یک سال اخیر دشمنان قصد داشتند ایران را کشور جنگ‌طلب نشان دهند، سخنرانی هوشمندانه رئیس جمهور این تصویر دروغین را درهم شکست و موجب آگاهی بخشی دنیا شد.

حسین شریفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مفید و اثرگذار بر جامعه جهانی توصیف کرد و افزود: رئیس جمهور از یک تریبون جهانی و بسیار مهم فرهنگ صلح طلبی ایران را به نحو درستی به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه حاکمان فعلی رژیم صهیونیستی و آمریکا طی سال‌های اخیر تلاش کردند از طریق رسانه‌ها ایران را کشوری جنگ‌طلب و عامل بی‌ثباتی منطقه نشان دهند، تصریح کرد: سخنرانی پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل و دیگر دیدارهای ایران با کشورهای مختلف سبب شد این موضوع برای دنیا روشن شود که ایران به دنبال صلح و خواهان از بین رفتن تنش و جنگ در منطقه است.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان این سخنرانی را عاملی در جهت ارتقای دیپلماسی عمومی و ارتباط‌گیری با ملت‌ها به ویژه مردم آمریکا و اروپا دانست و یادآور شد: رژیم صهیونیستی دست‌کم طی یک سال گذشته تلاش کرد با ابزارهای رسانه‌ای حزب الله، حماس و دیگر جریان های محورِ مقاوت را عامل جنگ نشان دهد، درحالی که پزشکیان با استفاده از گزاره‌ها و عبارت‌ها مناسب رسانه‌های آمریکایی و اروپایی را خطاب قرار داد و توانست از این طریق افکار عمومی غرب را از وارونه جلوه دادن اخبار آگاه کند.

وی برخورد با معترضان آمریکایی و اروپایی نسبت به تجاوزهای رژیم اشغالگر و تروریست خواندن آنها را که از سوی رئیس جمهور مطرح شد، مصداق این آگاهی بخشی از سوی او معرفی کرد و ادامه داد: این ارتباط کلامی مستقیم تاثیر زیادی بر افکار عمومی جهان داشت.

شریفی تصریح کرد: از سوی دیگر مضمون و محتوای صحبت‌های رئیس جمهور نشان داد که گفتمان انقلاب اسلامی استمرار و تداوم دارد. به این معنی که او با تکیه بر این گفتمان و ارزش‌های انقلابی و اسلامی دولت‌هایی اروپایی و آمریکا را مورد نقد قرار داد.

این دانش‌آموخته دکتری علوم سیاسی سخنرانی پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل به ویژه در بخش مربوط به برجام را هوشمندانه و زیرکانه توصیف کرد و یادآور شد: او خروج یکجانبه آمریکا از برجام را هوشمندانه به چالش کشید و نشان داد که آمریکایی‌ها خودسرانه از برجام خارج شدند و منافع ملت‌های دیگر و از جمله ملت ایران را زیرپا گذاشتند.

به گفته وی سخنرانی پزشکیان دارای نوعی ساختار جدید برای احیای مذاکرات برجام و اعلام آمادگی برای از سرگیری آن بوده است، در شرایطی که جریان جنگ طلب آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش بود که ایران را مقصر وقایع یک سال اخیر فلسطین نشان دهد، چیدمان عبارات و کلمات سخنرانی که با هوشمندی انتخاب و چیدمان شده بود نقشه آنها را نقش بر آب کرد و چهره صلح طلبی از ایران نشان داد.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از بعدازظهر سه‌شنبه (۳ مهر) به صورت رسمی در نیویورک آغاز به‌کار کرد و با حضور سران کشورهای جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهر ماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد و روز سه‌شنبه سوم مهر در سخنرانی خود دیدگاه‌های ملت ایران را تبیین کرد.

این سفر اواخر شهریور یا اوایل مهر هر سال انجام می‌شود و سران کشورهای مختلف در آن به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای بهبود اوضاع جهان می‌پردازند. روسای جمهور کشورمان نیز در ادوار مختلف راهبردها و مسائل مورد نظر نظام جمهوری اسلامی ایران را بیان کرده‌اند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha