۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 1573
کد خبر: 85608817
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

انتصاب یک نخبه به ریاست سازمان هواپیمایی کشوری

تهران-ایرنا- با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر شناسایی و بکارگیری نیروهای جوان و نخبه، یک نخبه در حوزه صنعت هواپیمایی، به سرپرستی سازمان هواپیمایی کشوری منصوب شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمامی بیانات خود به استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور اشاره می‌کنند.

ایشان در حکمی که برای محمد مخبر به عنوان مشاور و دستیار رهبری صادر کردند نیز اشاره کاملی به این مسئله داشتند. در حکم رهبر معظم انقلاب، وظیفه وی به عنوان مشاور و دستیار ایشان، امتداد سیاست مدبرانه دولت شهید رئیسی برای شناسائی و بکارگیری نیروهای جوان و نخبه جهت کمک به دستگاه‌های مختلف تعیین شده است.

رئیس دولت چهاردهم نیز بر مسئله استفاده از کارشناسان، نخبگان و جوانان تاکید زیادی دارد که در برخی انتصاب‌های خود توانسته تمام این مسائل را رعایت کند. وی به وزرای خود نیز دستور داده که برای بخش‌های معاونت و مدیران سازمان‌های خود نیز تخصص، جوانی و نخبه‌گرایی را به عنوان ملاک‌های مهم در نظر بگیرند.

روز گذشته، «فرزانه صادق» وزیر راه و شهرسازی در حکمی «حسین پورفرزانه» را با ۵۱ سال سن به عنوان سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری انتخاب کرد.

از دستاوردهای قبل از اتمام تحصیلات او در مقطع کارشناسی می‌توان به منتخب اردوی المپیاد فیزیک سال ۱۳۶۹، دیپلم ریاضی فیزیک با معدل ۱۹، رتبه ۳۵ کنکور سراسری سال ۱۳۷۰، کسب عنوان دانشجوی ممتاز کشور در سال ۱۳۷۰، دریافت جایزه از سازمان یونسکو به عنوان دانشجوی ممتاز کشور در سال ۱۳۷۰ اشاره کرد.

وی در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی مکانیک در طراحی جامدات دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرد. در این دوره مقاله مرتبط با پایان‌نامه او تحت عنوان «طراحی و ساخت روبات قالی‌باف» در مجله روباتیک دانشگاه جان هاپکینز منتشر شد.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در مقطع کارشناسی ارشد، رشته مهندسی مکانیک در طراحی کاربردی را در دانشگاه صنعتی شریف دنبال کرد. این مقطع به دلیل اعزام به ماموریت آموزشی به کشور چین ناتمام ماند.

وی یک دوره آموزشی سیستمی موشک را در کشور چین گذراند و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در طراحی راکت، سیستم جدایش، طراحی موتورهای سوخت جامد و سیستم مدیریت کیفیت را نیز پشت سر گذاشت.

پورفرزانه پس از بازگشت از دوره‌های آموزشی در چین، تحصیلات ارشد خود را در رشته مهندسی مکانیک در تبدیل انرژی در دانشگاه صنعتی شریف دنبال کرد و تحصیلات خود را با پایان‌نامه‌ای تحت عنوان «تدوین کد محاسباتی سه بعدی جریان تراکم ناپذیر به روش المان محدود» با معدل ۱۸ به پایان رساند.

این جوان نخبه در همین رشته تحصیلی در مقطع دکتری تحصیلات خود را ادامه داد و موفق به چاپ مقالات متعدد در مجلات خارجی شد. ارائه مقالات مختلف در کنفرانس‌های مهم خارجی و داخلی از جمله فعالیت‌های علمی وی به شمار می‌رود.

پورفرزانه علاوه بر سوابق علمی، سوابق متعدد اجرایی نیز دارد که از میان آن‌ها می‌توان به مدیریت چندین پروژه صنعتی راهبردی، طراحی ارشد چندین پروژه صنعتی راهبردی، مدیریت چندین صنایع در وزارت دفاع، هیات مدیره چندین شرکت صنعتی، مدیرعامل چند شرکت صنعتی، HDO چندین شرکت صنعتی و مدیرعاملی شرکت هوایی مپنا اشاره کرد.

انتصاب یک نخبه به ریاست سازمان هواپیمایی کشوری

مهندسی معکوس، ساخت و تولید چندین محصول راهبردی، طراحی، ساخت و راه‌اندازی چندین آزمایشگاه راهبردی، طراحی، ساخت و تولید چندین محصول راهبردی، تاسیس و راه‌اندازی مراکز تعمیرات موتور هواپیما، تاسیس و راه‌اندازی مراکز تعمیرات قطعات و اجزای هواپیما، تاسیس و راه‌اندازی طراحی موتور هواپیما تنها گوشه‌ای از دستاوردهای شغلی پورفرزانه است.

وی طراحی و ساخت اولین موتور توربوجت ملی و اولین موتور رمجت ملی را در کارنامه اختراعات خود دارد. نگاهی اجمالی به بخشی از رزومه پورفرزانه که در این گزارش به آن اشاره شده، نشان می‌دهد وی یکی از خبرگان صنعت هوایی کشور است که نزدیک به سه دهه از زندگی خود را صرف فعالیت حرفه‌ای در حوزه سامانه‌های قوای محرکه کرده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha