۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85608848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام سطح نارنجی هواشناسی دستگاه های اجرایی البرز را به حالت آماده باش درآورد

کرج - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده باش کلیه دستگاه های اجرایی استان خبر داد.

"مهدی مهرور" روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس هماهنگی کامل دستگاه های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی افزود: همچنین به منظور مقابله با جاری شدن سیلاب در رودخانه ها و مسیلهای فصلی ، رعد و برق ، وزش باد شدید ، ریزش سنگ ، رانش کوه ، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، شرکتهای خدماتی ( آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه, ثابت و آب منطقه ای، کلیه پرسنل تعمیرات و نگهداری پست ها ، خطوط و شبکه توزیع برق و آب و فاضلاب استان در صورت تردد در محدوده رودخانه و مسیل های استان البرز مورد تاکید است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شهروندان از تردد در محل های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک های اولیه، برف پاک کن، بهمراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

مهرور، پیش بینی تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز توسط تمام دستگاهها ، شهرداریها و دهیاریها به منظور مدیریت بحرانهای احتمالی در صورت طغیان آب در رودخانه ها و مسیل های منتهی به شهرها و روستاها, انجام بازدید توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای و ادارات شهرستانی از پل ها و تقاطع های آبگذر را مورد تاکید قرار داد.

وی یادآورشد: همچنین رفع موانع آبگذری و لایروبی این بازه ها قبل از وقوع سیلابهای احتمالی و همچنین پایش و ترمیم پاشنه پل ها، دیواره های تخریب شده رودخانه ها، تکمیل دیواره های نیمه، اتخاذ تدابیر لازم به منظور ذخیره سازی و مدیریت حجم مخازن آب شرب شهرها و محدوده های شهرکی و روستایی به منظور مدیریت بحران های احتمالی ناشی از قطع آب توسط اداره کل آب و فاضلاب استان البرز و شهرستانها ضروری است.

مهرور گفت: بازرسی و اطمینان از عملکرد و در صورت ضرورت تخلیه سازه های آبخیزداری از رسوبات در حوزه آبریز رودخانه های استان، تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستانها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی ، کنترل دما, رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداریها، دامداریها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها و برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سرمازدگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha