۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۴
کد خبرنگار: 5609
کد خبر: 85608875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعیین تکلیف ۶۰ هکتار از اراضی اوقافی در شهرستان قدس

شهرقدس - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس از تعیین تکلیف حدود ۶۰ هکتار از اراضی اوقافی این شهرستان طی چهار سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید حسین مطهری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی وقف و روحانیون افزود: تعیین تکلیف این اراضی به صورت تبدیل به احسن یا تنظیم سند اولیه انجام شده است که ۲۳ هکتار آن در ۹ ماه اخیر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: وقف سنت حسنه‌ نبوی و قوی ترین ابزار اقتصادی اسلام است بنابراین باید از فرهنگ وقف حمایت کنیم و اجازه ندهیم کاستی‌های احتمالی و مشکلات اجرایی خاص این شهر، به اصل و اساس این سنت حسنه در اذهان عمومی و مردم خدشه‌ای بزند.

وی تصریح کرد: قیمت تبدیل به احسن در شهرستان قدس، ۴ سال گذشته هیچ تغییری نکرده و به این معنا است که می توان با متری ۱۰۰ هزار ریال املاک مسکونی و با متری ۲ میلیون ریال املاک صنعتی را تبدیل به احسن کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس خاطر نشان کرد: ۹ ماه پیش همزمان با راه اندازی سایت ثبت نام الکترونیک اوقاف یک هزار و ۵۰۰ تشکیل پرونده صورت گرفت که اکنون این تعداد به ۲ هزار و ۵۰۰ نوبت الکترونیک رسیده که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ مورد تعیین تکلیف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha