عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه نقطه عطفی در تاریخ سال‌های دفاع مقدس بود

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم ملی و سراسری آیین مهمانی لاله‌ها  و گلباران گلزار شهدا که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت:عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه نقطه عطفی در تاریخ سال‌های دفاع مقدس بود.

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم که با حضور خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و خیر مقدم به خانواده شهدا و ایثارگران، و با اشاره به عملیات غرورآفرین ثامن الائمه که با هدف شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ با فرمان تاریخی امام راحل (ره)، گفت: امروز سال‌روز عملیات ثامن‌الائمه است و این عملیات غرور آفرین نقطه عطفی در تاریخ سال‌های دفاع مقدس بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ و آل عمران ١٧٠ فَرِحِینَ‌ بِمَا آتَاهُمُ‌ اللَّهُ‌ مِنْ‌ فَضْلِهِ‌ وَ یَسْتَبْشِرُونَ‌ بِالَّذِینَ‌ لَمْ‌ یَلْحَقُوا بِهِمْ‌ مِنْ‌ خَلْفِهِمْ‌ أَلاَّ خَوْفٌ‌ عَلَیْهِمْ‌ وَ لاَ هُمْ‌ یَحْزَنُونَ‌ گفت: غفلت‌ها و سرگرمی‌های زندگی همیشه با ما است و انسان‌ها نباید در زندگی دچار غفلت شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حدیث قدسی در شان و جایگاه خانواده شهدا گفت: خداوند خطاب به خانواده شهدا می‌فرماید: «أَنَا خَلِیفَتُهُ‌ فِی‌ أَهْلِه» وقتی کسی به شهادت می‌رسد، منِ خدا جانشین او در خانواده‌اش می‌شوم در ادامه می‌فرماید: «وَ مَنْ أَرْضَاهُمْ فَقَدْ أَرْضَانِی» هرکه موجبات شادی خانواده شهدا را فراهم کند من از او راضی هستم «وَ مَنْ أَسْخَطَهُمْ فَقَدْ أَسْخَطَنِی» و هرکه موجبات ناراحتی آن‌ها را فراهم کند ناراحتی من را به همراه دارد.

اوحدی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد که روزمرگی‌های زندگی مانع از این شود که ما ارزش داشته‌های خود را فراموش کنیم، گفت: فراموشی و بی‌تفاوتی داشته‌های زندگی اگر ادامه پیدا کند، منجر به غفلت می‌شود و این غفلت منجر به نابودی زندگی انسان می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند راهی را برای انسان‌ها قرار داد تا به شناخت برسند، گفت: خداوند برای انسان دو حجت قرار داده است؛ یکی حجت باطنی که همان عقل است و دیگری حجت ظاهری که انبیاء و رسل و امامان (علیهم‌السلام) هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیست خاطرنشان‌کرد: از بیش از ۴۱ هزار شهید در غزه بیش از ۷۰ درصد این شهدا زنان و کودکان هستند، شک نداشته باشید که شهادت فرماندهان محور مقاومت لبنان و مردم فلسطین به زودی منجر به نابودی رژیم اشغالگر صهیونیست خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha