موضع رییس جمهور در دفاع از محور مقاومت صریح و شفاف بود

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: موضع رییس جمهور در دفاع از محور مقاومت در غزه و لبنان برگرفته از سیاست اصلی نظام جمهوری اسلامی و صریح و شفاف بود.

ماموستا عبدالسلام امامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موضع صریح رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، برگرفته از سیاست خدشه ناپذیر نظام جمهوری اسلامی مبنی بر دفاع از مظلوم در برابر ظالم بود.

وی اضافه کرد: در این سفر محور اصلی سخنرانی و دیدارهای رییس جمهور کشورمان و هیات همراه، حمایت از محور مقاومت، دفاع از مظلومیت مردم غزه و جنوب لبنان در برابر حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی بود که این امر برای مردم ایران جای بسی افتخار است.

امام جمعه مهاباد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شماری از مردم جنوب لبنان در حملات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: در حالی این جنایات بزرگ بشری در غزه و جنوب لبنان در حال انجام است که سازمان ها و انجمن های دفاع از حقوق بشر در جهان سکوت کرده اند و دفاع مشروع آنان را عملیات تروریستی می نامند.

موضع رییس جمهور در دفاع از محور مقاومت صریح و شفاف بود

وی با گلایه از برخی سران کشورها به خاطر سکوت در برابر شهادت بیش از ۴۲ هزار نفر در نواره غزه و جنوب لبنان اظهار کرد: در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بسیاری از سران کشورهای منطقه در زمینه محکومیت جنایات رژیم صهونیستی در غزه و جنوب لبنان حرفی نزدند و در این زمینه سکوت کردند.

ماموستا امامی با اشاره با دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشکسوتان جنگ تحمیلی افزود: معظم له در بیانات خود این نوید را به مسلمانان دادند که در این جنگ نابرابر برنده اصلی حماس و نیروهای جهادی هستند.

به گزارش ایرنا، رییس‌ جمهور اسلامی ایران روز یکشنبه اول مهر ماه ۱۴۰۳ (۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴) به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی در صدر هیات عالی‌رتبه سیاسی، وارد نیویورک شد و چهارشنبه شب به وقت محلی سه روز دیدارها و رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک مسعود پزشکیان پایان یافت.

مهمترین برنامه رییس جمهور در نیویورک، سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود که پزشکیان در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از ورود ایران به «عصر جدید» سخن گفت؛ فصلی که به گفته وی شرط اصلی آن، احترام و رفع تحریم‌های ایران است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha