۶ مهر ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبر: 85608999
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شب های ستاره باران در آستان شاهچراغ (ع)

۶ مهر ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبر: 85608999
شب های ستاره باران در آستان شاهچراغ (ع)

شیراز- ایرنا- حرم احمدی شاهچراغ (ع) شیراز ۲ شب ستاره باران و مملو از جمعیتی شد که به تماشا آمدند و سراپا گوش، نشستند؛ برنامه ای با عنوان شب های پرستاره که پیش رویدادی از کنگره بزرگداشت ۱۵ هزار شهید فارس است که قرار است نیمه اول آبان‌ماه در شیراز برگزار شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، صحن حرم مطهر شاهچراغ از چهارم مهر ماه میزبان رویداد " شب‌های پرستاره" است و سراسر صحن و سرای حرم بوی ایثار و شهادت گرفته است.

حاج حسین یکتا، راوی آشنای دفاع مقدس از شهدای ایران اسلامی می‌گوید و روایت‌های او به گوش دل مردم شیراز خوش آمده چرا که امشب نیز همانند شب نخست صحن از جمعیت پر بود.

صحنه رویداد نیز با همان حال و هوای دفاع مقدس در وسط صحن و حوالی مزار شهدای حرم شاهچراغ ساخته شده بود و مردم دور تا دور نشسته بودند و به روایت، زندگی و پرواز ستاره‌های ایرانی گوش می‌دادند.

در میان جمعیت که چشم می‌گرداند نمی‌شد گفت مخاطبان از یک جنس و تفکر و سن و مشی هستند بلکه از نونهال و نوجوان تا سالمندانی که خود آن روزها را دیده بودند، آمده بودند تا بشنوند

شب های ستاره باران در آستان شاهچراغ (ع)

بارش بی وقفه روایت‌هایی ناب از ستاره‌ها

محتوای روایت‌های حاج حسین یکتا را اطلاعات محتوایی مستند و دقیقی تشکیل می‌داد که از راویان شهدای دفاع مقدس، شهدای ترور، مدافعان حرم، مدافعان امنیت و سلامت دریافت شده و مدون شده بود.

او بی وقفه از سبک زندگی و لحظه شهادت شهدایی می‌گفت که هر یک به تنهایی اسطوره شاخصه‌های متعالی انسانی و اسلامی بودند.

از شهدایی که از پست گرفتن فرار می‌کردند تا بتوانند آرزویشان را در خاکریزهای دفاع پیدا کنند؛ از دیدرس مسئولان و فرماندهان دور می‌شدند تا مبادا به سبب سپردن نقشی در پشت جبهه از خط مقدم جا بمانند و چقدر برای همگان شنیدنی بود که به قول راوی شبهای پرستاره امروز بسیار دیده‌اند که برخی چقدر در پی گرفتن مقامی هستند.

از شهیدانی گفت که کیلومترها آن سوتر به دفاع از حرم اهل بیت رفتند و جوان بودند و کمتر از یکسال یا حتی چند هفته از ازدواج آنها می‌گذشت؛ گفت: شهادت جان کندن نیست، دل کندن است.

از شهیدی که بجای همکار تازه دامادش که یک هفته از عقد ازدواج او می‌گذشت به نبرد با اشرار رفت و شهید شد.

شب های ستاره باران در آستان شاهچراغ (ع)

این روایت‌ها بسیار برای حاضران شنیدنی بود و در سکوت گوش می‌دادند؛ گاهی غرق در تفکر و گاه با دیده‌هایی اشکبار.

حاج حسین یکتا از خاکریزهای دفاع مقدس و جبهه‌های جنگ با داعش برای دفاع از دین و حرم، تا سنگرهای دفاع از سلامت رفت؛ از سفیدپوشانی گفت که روپوششان در روزهای تلخ کرونایی روسفیدشان کرد، از بانو مریم رحیمی که ۶ ماهه باردار بود اما مرخصی‌های را برای پیاده‌روی اربعین و شرکت در اعتکاف کنار می‌گذاشت و در راه خدمت شهید شد.

او در جوار مزار شهدای حرم شاهچراغ (ع)، مردم را به کوچه‌های کوفه هم برد؛ آن هنگامی که از شهدای حادثه کور تروریستی در آستان احمدی شاهچراغ (ع) و فرموده رهبر معظم انقلاب یاد کرد که باید این حادثه را همچون عاشورا زنده نگه داشت.

یکتا با اشاره به کشتن مادر پیش چشمان آرتین سرایداران خردسال، همگان را به کوچه‌های کوفه برد تا با یاد یاس کبود چشم‌هایشان اشکبار شود.

شب های ستاره باران در آستان شاهچراغ (ع)

مادرانی که ستاره شدند

راوی شب‌های پرستاره شاهچراغ (ع) علاوه بر شهدا از مادرانی هم یاد کرد که ستاره شدند.

مادر سه شهید نیشابوری که جمال و کمال و مهدی خود را یکجا داد تا شهادت دهند که برای دفاع از اسلام چیزی کم نگذاشت.

از مادر چهار شهید فارسی نیز گفت و مادرانی که عاشقانه فرزند شهید خود را در آغوش کشیدند و زیارت کردند.

در هنگام روایت حاج حسین یکتا هر کجا که می‌طلبید نوایی یا صدایی نیز از مداحان، شهدا و رهبر معظم انقلاب پخش می‌شد تا آفتابی دلیل بر آفتاب شود.

شب های ستاره باران در آستان شاهچراغ (ع)

ششم مهر ماه، پس از نماز مغرب و عشا، آخرین شبی است که شیراز شاهد شب‌های پرستاره خواهد بود، جمعه فرصتی مغتنم است تا هر که نتوانسته به تماشا بنشیند شامگاه آدینه میهمان صحن حرم باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha