تکمیل بلوار «آیت الله ملک حسینی» اولویت رفع گره ترافیکی در یاسوج است

یاسوج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات ترافیکی شهر یاسوج همواره از مهمترین دغدغه های مردم بوده که برای اتمام این نگرانی ها تکمیل بلوار «آیت الله ملک حسینی» یک اولویت است.

به گزارش ایرنا، محمد بهرامی شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی رفع مشکلات شهری و گره های ترافیکی شهر یاسوج در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: این بلوار از محله‌های، شرف آباد علیا، شرف آباد سفلی، شهرک صنعتی بلکو، امامت ها، شهرک امام علی (ع) و شرف آباد وسطی عبور می‌کند.

وی اظهار داشت: شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت و مرکز، پیشانی استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهری این استان با قومیت ها و جغرافیای مختلف در شهر یاسوج سکونت دارند و این شهر به عنوان مقصد در بیشتر ایام سال میزبان گردشگرانی از سایر نقاط کشور به خصوص استان های جنوبی است.

وی تاکید کرد: یاسوج با توجه به وجود مشکلات ترافیکی نیازمند توجه ویژه مسئولان ارشد استانی به خصوص مجموعه استانداری، سازمان برنامه و بودجه و شهرداری برای تخصیص اعتبار و رفع گره های ترافیکی است.

بهرامی با اشاره به مشکلات ترافیکی در محدوده شرقی شهر یاسوج خواستار تسریع در عملیات عمرانی ۴۵ متری سروک شد و بیان کرد: عملیات اتصال پل چهارم به جاده سروک به طول حدود ۲ کیلومتر نیز ضروری می باشد.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی دیگر اولویت طرح تسهیل عبور و مرور شهری مرکز استان را اتصال بلوار ارم به بلوار بنسنجان عنوان کرد و گفت: این طرح در راستای تسهیل عبور و مرور شهروندان در ضلع شرقی یاسوج است که با اجرای آن تا حد زیادی از بار ترافیکی محدوه های مرکز شهر، بلوارهای کشاورز و قرنی و خیابان های جمهوری و مطهری کاسته خواهد شد.

بهرامی به ضرورت احداث زیرگذر و روگذر در نقاط مختلف شهری اشاره کرد و افزود: این امر از مهمترین برنامه و راهکارها برای حل مشکل ترافیک در نقاط مختلف شهر یاسوج و نیازمند همکاری و برنامه ریزی مجموعه شهرداری، شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه های ارشد استانی است.

وی ادامه داد: توزیع نامناسب ترافیکی در نقاط مختلف شهر از جمله محل مدارس، ادارات و دیگر صنوف از مهمترین مشکلات یاسوج است که همواره مشکلاتی برای نهادهای خدمات رسان به وجود می آورد.

وی در ادامه به مغفول ماندن مشکلات پارک جنگلی به عنوان یکی از مهمترین طرح های گردشگری و درآمدزای شهر یاسوج اشاره کرد و ادامه داد: توجه ویژه به احداث تاسیسات و راه دسترسی مناسب از دیگر اولویت های مرکز استان در راستای ایجاد فضایی مناسب و امن برای شهروندان، هم استانی ها و گردشگران است.

شهرام مهدوی فرماندار شهرستان بویراحمد نیز بیان کرد: امید می رود با برنامه ریزی و همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای دولتی در راستای تخصیص اعتبارات شاهد کاهش بار ترافیک شهری مرکز استان باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha