۵ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85609037
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حماس: جنگ فقط با توقف تجاوز به لبنان و غزه پایان می‌یابد

تهران- ایرنا- عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در اظهاراتی تاکید کرد که پایان جنگ فقط از مسیر توقف تجاوزها به غزه و لبنان می‌گذرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، اسامه حمدان در گفت وگو با شبکه المیادین، گفت: به مقاومت لبنان درود می‌فرستم و به آنها می‌گویم که شما مایه دلگرمی غزه هستید.

وی اضافه کرد: اشغالگران برای درهم شکستن روحیه ملت و مقاومت لبنان تلاش می‌کنند و همه قوانین بین المللی را زیرپا می‌گذارند.

حمدان اظهار کرد: گمان نمی‌کنم که مقاومت اسلامی لبنان از رفتار دشمن صهیونیستی غافلگیر شده و یا تعجب کرده باشد، همانطور که این رفتار برای ما نیز در غزه تعجب برانگیز نبود.

وی تصریح کرد: آمریکا شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی است و این درحالی است که ادعا می‌کند خواستار برقراری آرامش و ثبات است.

این عضو ارشد حماس، گفت: رژیم صهیونیستی بدون پشتیبانی آمریکا نمی‌تواند در مقابل مقاومت فلسطین و لبنان دوام آورد.

حمدان اضافه کرد: نظام بین المللی نیازمند اصلاحات است زیرا ناتوان از نقش آفرینی است و کسانی که آن را فلج کرده‌اند باید بدانند که این نظام درحال فروپاشی است.

وی افزود: بنیامین نتانیاهو تلاش می‌کند که مردم جهان جنایت‌هایش در غزه را فراموش کنند و کشاندن جنگ به لبنان نشانه جنایتکاری این رژیم است.

حمدان اظهار کرد: لبنان و فلسطین در یک نبرد حضور دارند و آمریکا مسئول گسترده شدن جنگ در منطقه است.

وی افزود: کسانی که فکر می‌کنند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی راه حل مشکلات است، در پایان هزینه سنگینی را خواهند پرداخت.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه گفت: آمریکا کنترل تحولات در منطقه را از دست داده زیرا مقاومت همواره در مقابل نقشه‌های آن ایستاده است.

حمدان ادامه داد: اگر دشمن صهیونیستی خواستار گسترش دامنه جنگ باشد ما با آن مقابله خواهیم کرد و پایان این جنگ چیزی غیر از دستاورد و پیروزی برای مقاومت نخواهد بود.

وی افزود: مذاکرات میان آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها فقط برای بررسی منافع دو طرف است و ارتباطی با تلاش برای پایان دادن به جنگ ندارد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی قادر به پایان دادن نبرد به سود خود نیست و به همین خاطر سران آن برای دستیابی به یک پیروزی سیاسی به جنگ ادامه می‌دهند.

حمدان گفت: هدف قرار دادن و ترور فرماندهان مقاومت با هدف تاثیر گذاری بر نبرد انجام می‌شود اما اشغالگران اشتباه می‌کنند زیرا مقاومت با این کار تضعیف نمی‌شود.

وی افزود: مقاومت در طول مسیر خود فرماندهان و شهدای زیادی تقدیم کرده و این فداکاری‌ها مقاومت را قوی‌تر کرده است.

حمدان ادامه داد: نابود کردن موضوع تشکیل کشور فلسطین شکست خورد و ما به بیانیه‌هایی که خواستار تشکیل کشور از طریق مذاکره است، نیاز نداریم.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: اگر جو بایدن برای پایان دادن به جنگ جدی بود باید ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی و دفاع از این رژیم در شورای امنیت سازمان ملل را پایان می‌داد.

وی در پایان تاکید کرد: عنوان این نبرد پایان دادن به اشغالگری است و نه بهبود شروط مذاکره؛ زیرا مقاومت در حد و اندازه برآورده کردن آرزوهای ملت خود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha