تاکید لاوروف بر نقش کلیدی آنروا در کمک به مردم فلسطین در دیدار با لازارینی

تهران- ایرنا- وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از دیدار سرگئی لاوروف با فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و تاکید وزیر خارجه روسیه بر نقش کلیدی این سازمان در کمک به مردم فلسطین خبر داد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه که در پایگاه رسمی این وزارتخانه منتشر شد، آمده است: لاوروف در حاشیه برگزاری هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با کمیسر کل آنروا دیدار و با وی درباره افزایش شدید تنش‌ها در منطقه با تمرکز بر اولویت‌های اقدامات بشردوستانه در نوار غزه گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه روسیه در این دیدار بر نقش کلیدی آنروا در ارائه امداد و حمایت همه جانبه از فلسطینی‌های ساکن در سرزمین‌های اشغالی و کشورهای عربی همسایه تاکید کرد و خواستار تداوم فعالیت‌های بشردوستانه این سازمان شد.

لاوروف و لازارینی در این دیدار همچنین بر نیاز ضروری به برقراری آتش‌بس فوری در غزه به عنوان شرط ضروری برای ایجاد دسترسی پایدار و به دور از خطر کارکنان این سازمان به مجروحان و افراد نیازمند کمک‌های بشردوستانه در غزه و آغاز مجدد روند دستیابی به صلح پایدار در این منطقه بر مبنای قوانین بین‌المللی از جمله راه حل دو دولتی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha