۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85609182
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز بارش های پاییزی در قزوین

۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲
کد خبر: 85609182
آغاز بارش های پاییزی در قزوین

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: بارش های پاییزی از اواخر وقت امروز /جمعه/ تا دوشنبه هفته آینده در سطح استان پیش بینی شده است.

مهدی آخوندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، برای امروز با توجه به گذر امواج تراز میانی جو، پاره ای مناطق استان با افزایش ابر و در ارتفاعات نیز پدیده مه پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز تا دوشنبه هفته آینده نیز با گذر سامانه بارشی از منطقه، در برخی ساعات شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای شدید نیز خواهیم بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، بارش ها برای بامداد فردا /شنبه/ تا بعدازظهر همان روز به نسبت از گسترش و فراوانی بیشتری برخوردار بوده و در عین حال نیز در ارتفاعات استان احتمال شدت گرفتن بارندگی ها هم وجود دارد.

آخوندی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد برای مناطق دشت و سطح نارنجی برای ارتفاعات استان از سوی این اداره کل، تاکید کرد: به شهروندان توصیه می کنیم که با توجه به مقدار بارش ها، لغزندگی جاده ها و کاهش دید افقی هنگام رانندگی را جدی بگیرند و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه و مسیل ها، آبگرفتگی معابر عمومی و خسارت به محصولات کشاورزی را مورد توجه قرار دهند.

وی یادآور شد: به لحاظ دمایی نیز طی این مدت به علت ابری بودن هوا، کاهش دما برای سطح استان پیش بینی می شود.

آخوندی ادامه داد: در شبانه روز گذشته آوج با هفت و آبیک با ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۲ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha