نخست وزیر پاکستان: حامیان اسرائیل دستشان به خون فلسطینیان بی‌گناه آغشته است

اسلام‌آباد- ایرنا - نخست وزیر پاکستان در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل، تسریع در برسمیت شناختن فلسطین به عنوان عضو دائم سازمان ملل را خواستار شد و با تکرار مواضع اسلام‌آباد درباره توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه، لبنان، گفت: حامیان اسرائیل دستشان به خون فلسطینیان بی‌گناه آغشته است.

به گزارش جمعه شب ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، محمد شهباز شریف طی سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه و تجاوزات این رژیم در منطقه، برقراری فوری آتش‌بس در غزه را خواستار شد و گفت که پیشبرد طرح راه حل دوکشوری برای رسیدگی به مساله فلسطین اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد: فاجعه غزه برای بشریت تکان دهنده است و آنانی که حامی و مسبب طولانی شدن تهاجم اسرائیل علیه فلسطینیان شده اند نیز دستشان به خون زنان، مردان و کودکان بی گناه فلسطین آغشته است.

شهباز شریف افزود: جامعه جهانی باید به وظیفه خود برای تامین حقوق فلسطینیان عمل کند. وی همچنین پدیده اسلام هراسی را یک توطئه علیه صلح و امنیت در جهان دانست و تاکید کرد که نباید اجازه دهیم تا گروهی افراط گرا به مقدسات مسلمانان جهان بی حرمتی کنند.

نخست وزیر پاکستان از سازمان ملل خواست تا عضویت دائم کشور فلسطین را در این سازمان تسریع کند تا حقوق فلسطینیان حفظ و تلاش‌ها برای پاسخگو کردن اسرائیل برای جنایاتش تقویت شود.

نخست وزیر پاکستان: حامیان اسرائیل دستشان به خون فلسطینیان بی‌گناه آغشته است

وی با تشریح اقدامات دولت پاکستان برای غلبه بر مشکلات اقتصادی این کشور اظهار داشت که دولت اسلام‌آباد با تدوین سیاست های جامع و موثر در مسیر پیشرفت اقتصادی، رشد جامعه و کنترل تورم قرار گرفته است.

نخست وزیر پاکستان بر تعهد کشورش برای مبارزه با تروریسم و همکاری با منطقه و جامعه جهانی تاکید کرد و گفت: پاکستان به هرگونه تجاوز خارجی پاسخ کوبنده می دهد.

وی به همسایه شرقی خود هند هشدار داد و افزود: پاکستان پشتیبان مردم کشمیر است و از نبرد مسلمانان کشمیری برای آزادی حمایت می کند.

شهباز شریف خطاب به افغانستان نیز گفت: حاکمان موقت‌ این کشور اجازه ندهند تا تروریست‌ها از خاک این کشور علیه همسایگان استفاده کنند.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: حضور عناصر تروریستی داعش، تحریک طالبان پاکستان و گروه‌های تجزیه طلب بلوچ خطر جدی برای امنیت منطقه و جهان است لذا افغانستان باید به مسئولیت خود برای سرکوب نیروهای تروریستی عمل نماید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha