نماینده مجلس: صلح و امنیت پایدار پیام رییس دولت وفاق ملی به جهانیان بود

مشهد-ایرنا- نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر پزشکیان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با تمرکز و تاکید بر مقوله وفاق در عرصه داخلی و جهانی، پیام صلح، برقراری امنیت پایدار، عدالت و پیوند میان کشورها و ملت ها را به درستی تحلیل و تبیین کرد.

احسان عظیمی راد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رییس دولت وفاق ملی همچنین با موضوع احیای برجام، مساله اعتمادسازی بین دولت ها و ملت ها را مطرح کرد که موضوع و بحث درستی بود.

وی بیان کرد: در این سخنان رییس جمهور بر تحریم های ظالمانه اشاره و تاکید کرد، حل مشکل برجام با حضور دولت وفاق ملی از مسائل کلیدی است، چراکه مسائل اقتصادی برای کشور مهم و کارگشا است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: رییس جمهور به خوبی وظایف سازمان ملل برای صیانت از حقوق همه کشورها به صورت یکسان را یاد آور شد و تاکید کرد؛ سازمان ملل متحد نباید از طرف برخی کشورها و نهادهای خاص تحت تاثیر قرار گیرد.

عظیمی راد افزود: رییس جمهور در سخنرانی های خود ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی به درستی تبیین کرد که جنایات این رژیم نمی تواند به تحقق صلح جهانی کمک کند.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان، رییس جمهوری اسلامی ایران، هفته جاری با حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و «صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد، پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha