نگاه پدرانه عارف، دل نوشته‌ای از دیدار فرزندان شهدا با معاون اول رییس‌جمهور

تهران- ایرنا- نگاه پدرانه محمد رضا عارف معاون اول رییس جمهور در دیدار با فرزندان شهدا وخانواده ایثارگران در ایام هفته دفاع مقدس به وضعیت کار و زندگی این عزیزان نقطه عطفی در راستای تکریم این قشر ارزشمند جامعه و کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بعدازظهری از ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس جمعی از فرزندان شاهد و ایثارگر در سالن شهید آیت الله دکتر بهشتی ساختمان شهید رجایی جمع شدند تا با دیدار صمیمی با معاون اول رییس جمهور قدری از وضعیت خود با ایشان سخن بگویند.

به گفته بسیاری از فرزندان شهدا این اولین دیدار رسمی در سطح معاون اول رییس جمهوری با این قشر می باشد که انشالله با تشکیل کارگروه تداوم یابد.

دکتر محمد رضا عارف راس ساعت ۱۳ و ۳۰ روز پنجشنبه بدون هرگونه تشریفاتی به جمع فرزندان شهدا وارد شد و با سلام واحوال پرسی با تک تک مدعوین بدون فوت وقت به استماع نظرات و انتقادات فرزندان معظم شهدا و ایثارگران پرداخت.

معاون اول رییس جمهور با دقت تمام و صحه صدر مشکلات خانواده ایثارگران را شنید و یاداشت برداری کرد تا به نقل ایشان برای راه حل و مرتفع شدن این مشکلات دستوراتی صادر کند.

نگاه پدرانه عارف،دل نوشته‌ای ازدیدار فرزندان شهدا بامعاون اول رییس‌جمهور

دکتر عارف پس از شنیدن سخنان فرزندان معظم شهدا ضمن سوال از این عزیزان درباره راهکارهای وضع موجود خواهان پیگیری مباحث طرح شده توسط زیر مجموعه و دستگاههای ذی ربط برای حل این مسائل شد.

آنجایی که فرزند شهیدی از مشکلات اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در برنامه ششم سخن گفت ، در پاسخ این بزرگوار گفت حتما مسائل با دستگاه بنیاد شهید طرح خواهد شد و برای اجرای دقیق این لایحه قطعا دولت چهاردهم برنامه خواهد داشت.

نگاه پدرانه عارف،دل نوشته‌ای ازدیدار فرزندان شهدا بامعاون اول رییس‌جمهور

همچنین وی در پاسخ به فرزند شهیدی که درباره اصرار دولت برای پیشبرد اهداف دولت وفاق ملی سخن گفت یادآور شد:حتما در دولت به این نکات توجه می شود.

دکتر عارف درباره طرح مشکلات توسط دیگر فرزند شهیدی که خواهان استفاده فرزندان شاهد در مجموعه ها و دستگاههای دولتی ،گفت: در مسند وزارت راه و شهرسازی خانم فرزانه صادق از فرزندان معظم شهدا استفاده شده است و این فرزند بزرگوار شهید با انگیزه و تلاش وافری که دارد قطعا مسائل روی زمین مانده را در جهت خدمت بیشتر به جامعه ایثارگران دنبال خواهد کرد.

نگاه پدرانه عارف،دل نوشته‌ای ازدیدار فرزندان شهدا بامعاون اول رییس‌جمهور

معاون اول درباره سخنان یکی از اعضای خانواده شهدا که درخواست کردترتیبی اتخاذ شود تا نامگذاری اماکن ورزشی به نام شهدای همان منطقه و شهرستان ومتناسب با ورزشکاران شهید انجام بگیرد یاد آور شد، قطعا ضمن حفظ شان و شخصیت خانواده های معظم شهدا در نام گذاری ها باید دقت لازم صورت بگیرد.

معاون اول آقای دکتر پزشکیان طی ۹۰ دقیقه شنیدن سخنان فرزندان شهدا ، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا بعنوان یک فرزند شهید سخنان خود را مطرح کند که خانم فرزانه صادق الواجرد نیز دو بخش سخنان خود را مطرح کرد و از اینکه امروز بعنوان یک فرزند شهید درکنار معاون اول رییس جمهور نشسته است احساس رضایت کرد.

« فرزند شهید» پرافتخارترین عنوان ایران است

نگاه پدرانه عارف،دل نوشته‌ای ازدیدار فرزندان شهدا بامعاون اول رییس‌جمهور

دکتر عارف در این جلسه با بیان اینکه عنوان« فرزند شهید» پرافتخارترین عنوان ایران است گفت: شما تکلیف دارید که از نام بلند و پرافتخار پدرانتان دفاع کنید.

معاون اول رئیس‌جمهور با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی افزود: شاید گفتن چنین سخنانی برای یک فرد سیاسی، خودنمایی محسوب شود اما این اعتقاد قلبی من است که همواره به حال شهدا و دانشجویان شهیدی که در دانشگاه با آنها آشنا شده بودم غبطه می‌خورم.

وی افزود: اگرچه در طول سال‌های گذشته ما در بسیاری از موارد، الگوهای محبوب جامعه را سوزانده و از دست داده‌ایم، اما عنوان «شهید» همچنان ‌پرافتخار مانده است و حتی اگر کسی بخواهد این الگو را از جوانان و نوجوانان ما بگیرد هرگز موفق نخواهد شد و شما به عنوان فرزندان شهدا مسئول هستید که از این نام پرافتخار دفاع کنید و برای رشد و توسعه کشور تلاش کنید.

بیانیه گام دوم انقلاب، میثاق ملی همه ماست

نگاه پدرانه عارف،دل نوشته‌ای ازدیدار فرزندان شهدا بامعاون اول رییس‌جمهور

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان آنکه یکی از راه‌های ماندگاری انقلاب اسلامی و غلبه بر مشکلات و پیشرفت در تمامی مسیرها، پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب است که مقام معظم رهبری ‌بیان کرده‌اند، گفت :‌این سند، میثاق ملی همه ماست و موظفیم در مسیر تحقق این سند ارزشمند، با تمام توان حرکت کنیم‌ و در این مسیر، شما فرزندان شهدا باید نقش آفرین باشید، البته این امتیاز نیست بلکه مسئولیت سنگینی است که شما برای پاسداری از خون پدرانتان برعهده دارید.

جامعه نخبگانی فرزندان شهدا به نسبت جامعه نخبگانی کشور، جمعیت قابل توجه و چشمگیری است

در این دیدار همچنین دکتر فرزانه صادق مالواجرد ، وزیر مسکن و شهرسازی دولت چهاردهم که خود از فرزندان معززشهداست، با بیان اینکه متأسفانه در همه دولت‌های گذشته، وجهه سیاسی در حضور یا عدم حضور فرزندان شهدا در جلسات مدیران نظام تأثیر زیادی داشته است گفت: امروز خوشحالم که جمعی از خواهران و برادرانم، فارغ از گرایش‌های سیاسی‌اشان و با نگاه های سیاسی گاها متفاوت در جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور، دور یک میز گرد هم آمده‌اند و نظراتشان را بیان می‌کنند.

نگاه پدرانه عارف،دل نوشته‌ای ازدیدار فرزندان شهدا بامعاون اول رییس‌جمهور

وزیر مسکن و شهرسازی دولت چهاردهم، با بیان اینکه جامعه نخبگانی فرزندان شهدا به نسبت جامعه نخبگانی کشور، جمعیت قابل توجه و چشمگیری است گفت: بر خلاف تبلیغاتی که می شود ما خودمان با تمام مشکلاتی که در نبود پدرانمان با آنها روبرو بودیم، مبارزه کردیم، چون خون پدرانی در رگ‌های ما جریان دارد که بدون محاسبات معمول،‌عزیزترین آدم‌های زندگی‌اشان یعنی فرزندان، همسر و پدر و مادرشان را گذاشتند و به دنبال آرمان هایشان رفتند، برای آنها آب و خاک و سرزمینشان از همه چیز مهم تر بود.

پایان بخش این مراسم، اهداء لوح تقدیر به خانواده و فرزندان شهدا از سوی معاون اول رئیس جمهور و ثبت عکس یادگاری بود.

نگاه پدرانه عارف،دل نوشته‌ای ازدیدار فرزندان شهدا بامعاون اول رییس‌جمهور

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha