رویکرد پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر حل مساله است

رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: رویکرد پژوهشی این دانشگاه تغییر از پژوهش‌های تکلیفی به سمت حل مساله است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مجتبی ملکی چوبری در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب است و از سال ۱۳۶۱ با فرمان حضرت امام راحل شروع به فعالیت کرد و اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است.

وی تغییر از رویکرد آموزش جامعه محور به مهارت محور را از جمله دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سند تحول و تعالی این دانشگاه خواند و افزود: سند تحول و تعالی دانشگاه مبتنی بر اسناد بالادستی و در راستای منویات مقام معظم رهبری تدوین شده و برنامه پنج ساله در دانشگاه آزاد اسلامی تا سال ۱۴۰۵ مشخص شده‌است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تشریح سایر برنامه های این دانشگاه بر اساس این سند تحولی بیان کرد: ناکارآمدی فرهنگی به سمت کارآمدی فرهنگی و جهش در توسعه کیفی دانشگاه از دیگر برنامه‌های ماست.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۶ به عنوان یکی از سازمان‌ها و ارگان‌های زیرمجموعه نهاد رهبری در حال فعالیت است، ادامه داد: این مرکز آموزش عالی به حفظ کیان دانشگاه، ارتقای علمی و گسترش فضای انقلابی به عنوان برخی از دغدغه‌ها و منویات رهبر انقلاب توجه ویژه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تشریح اجرای پویش اشتغال در این دانشگاه بیان کرد: موضوع طرح پویش اشتغال از مزیت‌های رقابتی دانشگاه آزاد اسلامی با سایر مراکز آموزش عالی کشور بوده که دانشجویان پسر و دختر می‌توانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

طرح پویش اشتغال در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اجرا شد

وی بیان کرد: ۴۰ هزار دانشجو در ۱۴ واحد و مرکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از ۶۰۰ کارمند، ۷۳۳ عضو هیات علمی و ۷۱۰ دستیار آموزشی است و ۴۰ درصد بارآموزشی استان را به دوش می کشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha