امام‌جمعه تربت‌حیدریه:  دشمن به دنبال تخریب خاکریز اعتقادی مردم است

تربت‌حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: دشمن با نفوذ نرم فرهنگی، جریانی و گفتمانی به ‌دنبال تغییر محاسبات مردم و مسوولان و در نهایت تخریب خاکریز اعتقادی و دینی آنان است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی در آیین سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه تربت‌حیدریه افزود: دشمنی که در دوران هشت سال دفاع مقدس نتوانست خاکریزهای این مرز و بوم را فتح کند، امروز در داخل کشور نفوذ کرده و مرزهای عقیدتی و باورهای دینی را هدف قرار داده و هدف نهایی او براندازی نظام اسلامی است.

وی به دیدار اخیر رهبر فرزانه انقلاب با پیشکسوتان جهاد و شهادت اشاره کرد و ادامه داد: ایشان توجه خود را به سمت دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی از جمله آموزش و پرورش، وزارت علوم، صدا و سیما و بهداشت و درمان که نقش مهمی در مقابله با این نفوذ دارند، معطوف کردند.

امام جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه ۲ نوع نفوذ وجود دارد، اظهار کرد: شکل نخست آن سخت و فردی است که در دستگاه‌ها نفوذ و خسارت وارد می‌کند و نوع دوم نفوذ جریانی و گفتمانی است که از نفوذ نوع نخست سخت‌تر و بسیار پیچیده‌تر است.

وی پیرامون نفوذ جریانی و گفتمانی گفت: رهبر معظم انقلاب برای این نفوذ به افراد فریب خورده اشاره می کنند، این افراد در نفوذ نرم جریانی و گفتمانی نقش مهمی دارند و پیاده نظام دشمن هستند.

معلمی به نتایج نفوذ گفتمانی و جریانی اشاره و بیان کرد: دشمن با دستکاری دستگاه محاسباتی مردم و مسوولان یک منطق باطل را ارزش‌گذاری و دستگاه محاسباتی آنها را تغییر می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha