۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85609415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه بوشهر: وقایع انقلاب درست روایت شود

۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبر: 85609415
خطیب جمعه بوشهر: وقایع انقلاب درست روایت شود

بوشهر- ایرنا- امام جمعه موقت بوشهر گفت: روایت صحیح وقایع و حوادث انقلاب اسلامی باید همواره در دستور کار قرار داشته باشد تا دشمن نتواند با تحریف، آن را به جامعه القا کند.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی رزمندگان درهشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد:علت تحمیل جنگ تحمیلی به ایران اسلامی از سوی استکبار جهانی موضوع مهم و نو در قبال نظام فاسد ، باطل و تبعیض‌آمیز استکبار جهانی بود که امروز هم این موضوع در جهان حاکم کرده‌اند.

وی یادآور شد: کشتار زنان و کودکان غزه و لبنان نشان از شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و تنها راه پیروزی نهایی مقاومت است.

اسماعیلی یادآور شد: رزمندگان اسلامی در دوران دفاع مقدس با ایمان الهی، مجاهدت، شجاعت و اقتدار دشمنان را شکست دادند و ایران اسلامی در جهان عزتمند و مقتدر معرفی شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر گفت: شهدای عزیز در هشت سال دفاع مقدس در مقاومت و پایداری الگو هستند و رشادت این عزیزان تا همیشه تاریخ مانا و ماندگار است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، با تسلیت حادثه غم‌انگیز جان‌باختگان کارگران در معدن طبس تصریح کرد: : جامعه کارگری نور چشم و نعمت جامعه اسلامی هستند و باید به این قشر مهم و زحمتکش توجه ویژه شود.

اسماعیلی گفت: یک نظام روی کار آمده بود که تفکرات و اهداف استکبار جهانی و نظام سلطه را نمی‌پذیرد ازاین‌رو این تفکر و فرهنگ برای استکبار جهانی قابل تامل نبود این فرهنگ در جهان صادر می‌شد و علت دشمنی استکبار جهانی و نظام سلطه با انقلاب اسلامی به‌وجود آمدن انقلاب مردمی و تفکر نوین برای مدیریت جهان بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، افزود: امپراتوری رسانه‌ای استکبار جهانی همواره تکرار می‌کند که جمهوری اسلامی با همه قهر است با کسی در ارتباط نیست، همانگونه که مقام معظم رهبری بیان کردند این موضوع خلاف واقع و هوچی‌گری دشمنان است یعنی با این عمل می‌خواهند حرف خودشان به جامعه هدف تحمیل کنند.

‌اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه مطرح کردن موضوع هسته‌ای، حقوق بشر از سوی دشمنان علیه ایران اسلامی همه بهانه است تصریح کرد: حرف اصلی دشمنان با انقلاب اسلامی و اضمحلال و نابودی انقلاب و نظام اسلامی از اهداف آنان است

خطیب نماز جمعه بوشهر،گفت: دفاع مقدس تنها دفاع از وطن نبود بلکه دفاع از راه قرآن و اسلام بود و جنگ تحمیلی در یک مسیر قرار داشت که در ادبیات دینی ما جهاد قلمداد می‌شود و لذا سراسر جبهه‌های جنگ تحمیلی عبادتگاه بود، جایی بود که جوانان تربیت می‌شدند، و عارف و سالک الی الله می‌شدند.

وی با بیان اینکه وصیتنامه شهدا باید در دسترسی همگان قرار بگیرد گفت: جوانان این وصیتنامه‌ها در اوج ایمان و تعالی می‌نوشتند ازاین‌رو استفاده از وصیتنامه شهدا برای رسیدن به کمال و سعادت یک ضرورت است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز یک واقعه مشابه جنگ تحمیلی در غزه و لبنان است افزود: در جنگ نابرابر هشت ساله دفاع مقدس با شجاعت، ایمان و مقاومت رزمندگان به پیروزی رسید و امروز هم در غزه و لبنان ، حزب الله، انصارالله حماس و جبهه مقاومت در جنگ نابرابر در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و به اذن الهی حماسه و حزب الله پیروز این میدان خواهند بود.

‌اسماعیلی گفت: کشتار زنان و کودکان غزه و لبنان نشان از شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی و تنها راه مسلمانان برای پیروزی نهایی مقاومت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر بیان کرد: نفوذ دشمن یعنی بی‌اختیار بودن مردم در برابر اهداف و برنامه‌های آنان محسوب می‌شود که تحقیر شدن مسئولان و مردم در پی دارد.

وی با بیان اینکه نفوذ و تبلیغات رسانه‌ای دشمن از سلاح نظامی خطرناک‌تر و برنده‌تر است گفت: نفوذ دشمن در دانشگاه‌ها و هیات‌های علمی برای تحت تاثیر قرار دادن پروژه‌های مهم کلان کشوری و هدایت جوانان به سمت و سوی برنامه‌های مورد نظر خودشان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، ادامه داد: نفوذ در آموزش و پرورش یعنی دانش‌آموزان با تفکر غربی تربیت شوند.

‌اسماعیلی افزود: در این عرصه ضمن تحمیل فشارهای اقتصادی بر مردم ترویج فرهنگ و ایده‌های غربی را در جامعه ترویج می‌دهند تا در برابر دشمنان زانو بزنیم.

خطیب نماز جمعه بوشهر، نفوذ در رسانه‌ها، مطبوعات، صدا و سیما در ایجاد ناامیدی مردم و تبلیغات سبک زندگی مردم را از اهداف مهم این موضوع دانست و بیان کرد: توسعه مصرف‌گرایی و ایجاد ناامنی در جامعه از دیگر اهداف نفوذ دشمن است.

وی روپوش گذاشتن مطبوعات و رسانه‌ها بر جنایات رژیم صهیونیستی را اهداف نفوذ دشمن در این بخش دانست و بیان کرد: در یک سال اخیر برخی روزنامه‌ها و مطبوعات بر جنایات رژیم صهیونیستی روپوش گذاشتند و منعکس نکردند که نشان از نفوذ دشمن در این عرصه است.

امام جمعه موقت بوشهر اضافه کرد: تا وقتی نفوذ در جامعه باشد وفاق و اتحاد و انسجام محقق نمی‌شود باید مواظب باشیم که تحت تأثیر نفوذ در عرصه‌های مختلف قرار نگیریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهرافزود: استان بوشهر دارای کمترین سالمند در خانه سالمندان است که نشان از تکریم مردم این استان به این اقشار محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha