کشتار از فلسطین تا لبنان و سخنرانی قاتل در سازمان ملل/ دنیا کجاست؟ تاکی سکوت؟

تهران- ایرنا- تحلیلگران و شخصیت های دانشگاهی مصری به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت و همزمانی آن با سخنرانی «نتانیاهو» در سازمان ملل و سکوت کشورهای عربی و جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کردند.

به گزارش امروز شنبه ایرنا، رای الیوم در مطلبی با اشاره به تحرکات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان آورده است: کشتار از فلسطین تا لبنان و آنکه دستور به ویرانی و قتل می‌دهد در سازمان ملل و در کشوری که خود را آزاد می‌نامد، سخنرانی می‌کند. چه فرقی است میان سکوت عربی و همسویی غربی؟ سناریوی آتی چیست؟ در شدیدترین و سنگین ترین حمله هوایی به ضاحیه بیروت چهار ساختمان به طور کامل ویران شد. پشت پرده این حادثه چیست؟ چرا این حمله وحشیانه باید در روزی که نتانیاهو در سازمان ملل سخنرانی می کند، انجام شود!؟

«فوزی العشماوی» دیپلمات سابق مصری در این باره گفت: اسرائیل به دنبال از میان برداشتن رهبران سیاسی است که امکان گفت‌وگو با آنها وجود دارد مشابه آنچه با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس کرد و این پس از آن رخ می‌دهد که همه فرماندهان نظامی را ترور کرد.

وی افزود: نتانیاهو به دنبال گفت‌وگو نیست و جز به تسلیم مطلق و گردن نهادن کامل راضی نمی‌شود و این در سایه ناتوانی کشورهای عربی همسو و به کما رفتن مردمی است که غرق در جهل و عقب ماندگی و فساد هستند و با علم بیگانه اند. همچنین در سایه سکوت آمریکاست که با مشاهده واکنش انفعالی در منطقه به حمایت خود ادامه می دهد.

درباره واکنش روسیه و چین نیز این دیپلمات مصری گفت: آنها وارد عمل نمی شوند زیرا جنگ آنها نیست و واکنش آنها از محکومیت و ابراز انزجار فراتر نخواهد رفت.

«احمد سالم» از شخصیت های آکادمیک مصری نیز در این باره گفت: هدف قرار دادن منطقه ضاحیه می طلبد که همه مردم کشورهای عربی در کنار لبنان و مقاومت آن باشند و علیه حامیان یهود برخیزند. دیروز غزه و امروز لبنان و فردا نوبت کیست تا زیر گام‌های آنها خوار و ذلیل شود؟ آنانی که بر ما حکومت می‌کنند امیدی به آنها نیست و صدایی از آنها شنیده نمی شود. آینده بسیار بدتر از حدتصوری در انتظار ما است. در مرحله بعد به همه حمله می کند چه طرفی که با آنها سرشاخ شده و چه طرفی که با آنها همکاری کرده است. زمان موضع گیری آشکار فرارسیده است.

«وفاء ابراهیم» استاد دانشگاه عین شمس قاهره نیز بیان کرد: نکته جالب این است که کشتار از فلسطین تا لبنان جریان دارد و هر آنکه دستور به ویرانی و قتل می دهد در سازمان ملل و در کشوری که خود را آزاد و دموکرات می داند، سخنرانی می‌کند. واکنش دنیا به انداختن بمب هایی که چهار ساختمان را در ضاحیه بیروت با خاک یکسان کرد گویا زلزله آمده است، چیست!؟

»مصطفی بکری» تحلیلگر مصر نیز اعلام کرد: سناریو غزه در لبنان تکرار می‌شود. نتانیاهو تجاوزگری این رژیم را دفاع از خود می‌داند واین در حالی است که هزاران نفر در فلسطین و لبنان شهید و فریاد کودکان برخاسته است. دنیا کجاست؟ تاکی سکوت؟

«عبدالواحد عثمان» دیگر تحلیلگر مصری نیز گفت: جنایت دشمن صهیونیستی فراتر از حدتصور است و دست به هر کاری می‌زند بدون اینکه بازدارندگی در برابرش باشد. اگر کشتار به این سطح ادامه یابد ما به سرخ پوستان دوره های بعدی تبدیل می‌شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha