کاهش محسوس دمای هوای کرمانشاه در دومین هفته از فصل پاییز

کرمانشاه - ایرنا - با شروع فصل پاییز و کاهش محسوس دمای هوا، اثرات این فصل از هفته جاری در استان کرمانشاه خود را به صورت عبور امواج ناپایدار و افزایش ابر و رگبارهای پراکنده نشان خواهد داد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، از شنبه تا پنجشنبه هفته جاری، عبور متناوب اموجی ناپایدار از جو منطقه در بعضی ساعات سبب افزایش ابر و وزش باد در سطح استان خواهد شد.

سعید قاسمی افزود: این شرایط ممکن است، امروز شنبه و دوشنبه، بویژه در نواحی شمالی و شرقی استان با رگبارهای موقت و پراکنده باران و در ساعاتی از روزهای شنبه تا دوشنبه با وزش بادهای نسبتاً شدید و گردوخاک محلی، خصوصاً در برخی نواحی غربی استان نیز همراه گردد.

وی اضافه کرد: همچنین دمای روزانه هوا از امروز تا دوشنبه، به شکلی نسبتاً محسوس کاهش و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در غالب نقاط استان به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ۲۴ ساعت گذشته حمیل با ۶ درجه صفر و قصرشیرین با ۳۷ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق استان بودند.

قاسمی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه نیز بین ۱۰ تا ۳۴ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha