۷ مهر ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85609826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای سرد حاکم در زنجان تا روز دوشنبه تداوم دارد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: هوای نسبتا سرد حاکم در این استان تا روز دوشنبه تداوم می‌یابد و پس از آن دمای هوا به طور نسبی افرایش خواهد یافت. 

مرتضی قدیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده از اواخر وقت دیروز سامانه بارشی وارد استان شده است که در مناطق مختلف همراه با بارش باران بوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا عصر امروز ادامه خواهد داشت، یادآور شد: اواخر وقت امروز به تدریج از پوشش ابرها در آسمان اغلب مناطق استان کاسته خواهد شد و فردا /یکشنبه/ آسمانی صاف تا قسمتی ابری مورد انتظار است که در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود.

قدیمی اظهار داشت: روز دوشنبه نیز امواج ضعیفی از جو استان عبور می کند که سبب تشدید ناپایداری ها در استان خواهد شد و با ابری شدن آسمان شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق در برخی ساعات خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته قیدار با ۹ درجه سانتیگراد خنک ترین و حلب با ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بودند.

قدیمی گفت: دمای هوای شهر زنجان هم اکنون ۱۲ درجه سانتیگراد است که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش دارد.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۲ و ۲۲ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۲، خرمدره ۱۰ و ۲۱، آب‌بر ۱۵ و ۲۵، قیدار ۹ و ۲۲، سلطانیه ۱۰ و ۲۶ و ماهنشان ۱۵ و ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha