رگبار باران برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با عبور متناوب امواج از لایه‌های میانی جو، از روز شنبه تا چهارشنبه ناپایداری‌هایی از جمله رگبار باران و رعد و برق برای استان پیش‌بینی می‌شود.

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شدت رگبارهای موقتی برای روزهای شنبه تا دوشنبه است و از آنجا که احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد در همین خصوص هشدار سطح زرد صادر شده است.

وی تصریح کرد: شرایط رخداد رگبار و رعد و برق در مناطقی از شهرستان‌های بن، سامان، شهرکرد و کوهرنگ مناسب‌تر از سایر مناطق استان است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وزش باد نیز طی روزهای شنبه تا چهارشنبه از سرعت بیشتری برخوردار می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک در این مدت وجود دارد.

به گفته نوروزی، از روز شنبه تا سه‌شنبه نیز کاهش نسبی دما در استان دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته شهرکرد و بن با کمینه دمای پنج درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه‌های استان و لردگان با بیشینه دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، سال زارعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شرایطی در چهارمحال و بختیاری به پااین رسید که بارش‌های آن در مقایسه با میانگین بلندمدت ۱۶ درصد کاهش داشته است.

خشکسالی‌های اخیر چهارمحال و بختیاری از سال آبی ۸۵-۸۶ آغاز شده است و در طول این سالها پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان برجا گذاشته است.

این استان سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و هرگونه تغییرات اقلیمی در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha