۲ شکارچی متخلف در بستک هرمزگان دستگیر شدند

بندرعباس - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست بستک هرمزگان گفت: ۲ شکارچی متخلف شکار و صید غیرمجاز کَل وحشی در این شهرستان با هوشیاری یگان حفاظت محیط زیست و همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست هرمزگان، دهقانی روز شنبه اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و پلیس نیروی انتظامی بستک در گشت و پایش و تعامل با یکدیگر ضمن هماهنگی با مقات قضایی این شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری ۲ متخلف شکار و صیدغیرمجاز شدند.

وی ادامه داد: از این متخلفان ۲ راس کل وحشی، یک دستگاه خودرو سواری پراید، یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو لول بلند(تک لول)، ۱۸ عدد فشنگ و یک دستگاه دوربین شکاری کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست بستک هرمزگان با اشاره به اینکه شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تخریب با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند، افزود: این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی این شهرستان ارجاع شد.

همچنین براساس اعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست هرمزگان، در هفته گذشته (سوم مهرماه) ماموران یگان حفاظت محیط زیست بندرخمیر موفق به دستگیری ۲ متخلف شکار و صید در حاشیه منطقه حفاظت شده کشار شدند که از این متخلفان لاشه سه راس کل وحشی، یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف تاشو و یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی، مقادیری فشنگ و سایر ادوات کشف و ضبط شد.

طبق اعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست هرمزگان، جریمه هر راس کل وحشی نر ۲۵۰ میلیون ریال و ماده ۷۵۰ میلیون ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha