یاری: چهار کشتی‌گیر روس در لیگ کشتی حضور دارند/امامی تنها المپین حاضر در لیگ

تهران- ایرنا- رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: چهار آزادکار روس با تیم‌های پانلا و ستارگان پاس ساری در لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور قرارداد خود را قطعی کردند.

حمید یاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: لیگ برتر کشتی با حضور ۸ تیم آزاد و ۶ تیم فرنگی از اواخر شهریور آغاز کرد و سومین هفته از دور رفت لیگ کشتی آزاد نیز روزهای ۱۱ تا ۱۳ مهر در شهرهای کرج، بابل، بجنورد، تهران برگزار خواهد شد؛ این رقابت‌ها تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص ثبت قرارداد کشتی‌گیران نیز توضیح داد: قراردادها امسال به صورت کاملا الکترونیکی انجام و برای ثبت آن نیز ورودیه‌ای را برای کشتی‌گیران خواهیم داشت که در آن کد ملی هر کشتی‌گیر با هر تیمی ثبت کند به صورت خودکار قفل خواهد شد و کشتی‌گیران نمی‌توانند در یک فصل با چند تیم قرارداد ببندند.

یاری همچنین در خصوص شرایط حضور کشتی‌گیران خارجی افزود: با توجه به محدودیت تیم‌ها برای جذب المپین‌ها، شرایط جذب کشتی‌گیران خارجی امسال بهتر از سال قبل بود. در صورتی که تیم‌ها نتوانند از ملی‌پوش المپیکی بهره ببرند این امکان وجود دارد که سه کشتی‌گیر خارجی در ترکیب تیم داشته باشند.

وی با بیان اینکه از سه آزادکار المپیکی تنها یک کشتی‌گیر در لیگ قرارداد خود را ثبت کرده است خاطرنشان کرد: حسن یزدانی و امیرعلی آذرپیرا به علت آسیب دیدگی نمی‌توانند در لیگ حضور داشته باشند. رحمان عموزاد خلیلی به دلایل شخصی نیز از شرکت در لیگ انصراف داد. یونس امامی قرارداد خود را به صورت رسمی با بانک شهر نهایی کرد. امیرحسین زارع تنها المپین کشتی آزاد هنوز با تیمی قرارداد نبسته است اما مذاکراتی را با چند تیم داشته که در آینده نزدیک قطعی خواهد شد.

یاری: چهار کشتی‌گیر روس در لیگ کشتی حضور دارند/ امامی تنها المپین حاضر در لیگ

رئیس سازمان لیگ کشتی در خصوص حضور آزادکاران روس در تیم‌ها گفت: با توجه به اینکه حضور المپین‌ها محدود بود، طبق آئین‌نامه هر تیم می‌تواند از حضور سه کشتی‌گیر خارجی بهره ببرد. تیم پانلا با بشیرماگومدوف و رسول گادجی ماگومدف و ستارگان پاس ساری نیز احمد ادریسوف و ماگومد قربانوف قرار داد خود را نهایی کرده‌اند.

یاری بدون ذکر نام آزادکاران روس برای تیم صنایع غذایی معینی‌پور خاطر نشان کرد: این تیم قرار است در لیگ سه آزادکار خارجی جذب کنند که مذاکراتی با برخی آزادکاران مطرح داشته و برای نهایی شدن حضورشان، باید در سازمان لیگ قراردادشان را قطعی کنند.

وی با بیان اینکه در لیگ امسال شاهد دوقطبی شدن رقابت‌ها نخواهیم بود گفت: در لیگ کشتی فرنگی تنها تیم نفت مسجد سلیمان در ترکیب خود از مالخاس آمویان و اسلاویک گالستیان از کشتی‌گیران عنوان‌دار ارمنستانی بهره برده است و سایر تیم‌ها هنوز کشتی‌گیر خارجی‌جذب نکرده‌اند.

رئیس سازمان لیگ همچنین در خصوص مسابقات جام باشگاه‌های جهان گفت: در حال حاضر با اتحادیه جهانی کشتی در حال رایزنی هستیم تا تاریخ مشخصی را برای این مسابقات در نظر بگیرم. این امکان وجود دارد که جام باشگاه‌های جهان در بهمن ماه برگزار شود اما هنوز به جمع‌بندی نهایی برای برگزاری آن نرسیده‌ایم.

یاری: چهار کشتی‌گیر روس در لیگ کشتی حضور دارند/ امامی تنها المپین حاضر در لیگ

لیگ کشتی فرنگی:

گروه یک: شهرداری مسجد سلیمان، مقاومت البرز، نفت و گاز زاگرس جنوبی

گروه دوم: رعد پدافند ارتش، دانشگاه آزاد اسلامی قم، آلینوس

لیگ کشتی آزاد:

گروه اول: ستارگان پاس ساری، شرکت فرهنگی ورزشی سایپا، دانشگاه آزاد اسلامی مازندران، نیروی زمینی ارتش

گروه دوم: بانک شهر، صنایع غذایی معینی‌پور، پانلا و مقاومت البرز

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha