در واکنش به اظهارات گروسی؛ سئول بر خلع سلاح اتمی کره‌شمالی تاکید کرد

تهران- ایرنا- کره جنوبی در واکنش به اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه جهان در نهایت باید بپذیرد که کره شمالی دارای سلاح اتمی است، بر خلع سلاح هسته‌ای همسایه شمالی خود تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری یونهاپ با انتشار این خبر افزود: دولت کره جنوبی روز جمعه (روز گذشته به وقت محلی) در واکنش به اظهارات بحث برانگیز رافائل گروسی تاکید کرد که خلع سلاح اتمی کره شمالی همچنان هدف و خواسته جامعه بین المللی است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با آسوشیتدپرس بر اهمیت ادامه فشارها بر کره شمالی جهت کنار گذاشتن فعالیت های هسته ای آن کشور تاکید ورزید اما با این حال گفت که باید در نهایت این واقعیت را پذیرفت که کره شمالی دارای تسلیحات اتمی است.

یونهاپ در ادامه گزارش داد: گروسی همچنین به این نکته اشاره کرد که لازم است تا جامعه جهانی هر چه بیشتر وارد مذاکرات جدی با طرف کره شمالی شود و نیاز است تا ما به شکل جدی درباره گفت‌وگوی رودررو با یکدیگر بیاندیشیم.

یک مقام رسمی وزارت امور خارجه کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: خلع سلاح اتمی کره شمالی یکی از شرایط اصلی دستیابی به صلح و ثبات در شبه جزیره کره و جهان است.

یونهاپ افزود: این مقام ارشد وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت که دولت سئول به صورت مکرر موضوع مذاکره بدون پیش شرط با پیونگ یانگ را مطرح کرده اما کره شمالی آن را بی پاسخ گذاشته است و در عوض کره شمالی به نظر بر برتری برنامه تسلیحات اتمی خود متمرکز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha