آتش‌نشانان شاهرود بیش از یکهزار و ۵۰۰ حادثه را امدادرسانی کردند

شاهرود - ایرنا - رییس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود گفت: آتش‌نشانان این شهر طی یک سال گذشته به یکهزار و ۵۴۵ حادثه امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا محمدی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز «آتش‌نشانی و ایمنی» در گلزار شهدای شاهرود افزود: آتش‌نشانان این شهرستان طی سال گذشته به ۹۷۸ ماموریت امداد و نجات و ۵۶۷ ماموریت اطفای حریق اعزام شدند و عملیات خود را با موفقیت به اتمام رساندند.

وی به برخی چالش‌ها در زمینه ایمن‌سازی ساختمان‌های بلند مرتبه اشاره کرد و گفت: افزایش ایمنی ساختمان‌ها باید توسط مسوولان و مردم به طور جدی‌تری پیگیری شود تا شاهد حوادث احتمالی در این زمینه نباشیم.

محمدی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه امدادرسانی تصادفات جاده‌ای اظخار کرد: تعیین متولی برای اینگونه حوادث توسط مسوولان ضروری است.

ضرورت ترویج فرهنگ بیمه ساختمان

وی بر ترویج فرهنگ بیمه حوادث تاکید کرد و افزود: شهروندان باید ساختمان‌های اداری و تجاری خود را در مقابل حوادث مختلف به ویژه آتش‌سوزی بیمه کنند، چرا که حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند.

رییس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود از مسوولان شهرستان، استان و کشور خواست که این سازمان در تجهیز و نوسازی ناوگان آتش‌نشانی بیشتر حمایت کنند.

وی به افتتاح ایستگاه پنجم آتش‌نشانی شاهرود در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: جانمایی مناسب این ایستگاه در مرکز شهر(خیابان شهید قدوسی) موجب شد که طی یک سال گذشته بیشترین امدادرسانی نسبت به سایر پایگاه‌ها داشته باشد.

آتش‌نشانان شاهرود بیش از یکهزار و ۵۰۰ حادثه را امدادرسانی کردند

شهردار شاهرود هم در این آیین گفت: آتش‌نشانان همواره باید برای سرعت در امدادرسانی در زمان طلایی چهار ثانیه آمادگی خود را حفظ کنند.

محسن احمدی با اشاره به اینکه آمادگی جسمانی شرط اول امدادرسانی به موقع است، افزود: آمادگی از نوع ایثار و شهادت در بالاترین حد آن در بین آتش‌نشانان وجود دارد.

وی ایمنی را در کنار ایجاد امنیت در جامعه ضروری خواند و گفت: ایجاد ایمنی در حوزه خدمات پیشگیری و امدادرسانی با کمک بازوان پرتوان آتش‌نشانان محقق می‌شود.

کسب متوالی ۲ مقام برتر آتش‌نشانان شاهرود در کشور

شهردار شاهرود با اشاره به کسب عناوین مختلف کشوری توسط آتش‌نشانان این شهرستان افزود: آنان ۲ سال متوالی به عنوان برتر کشور با وجود تعداد کم نیروی انسانی و تجهیزات در مقایسه با شهرهای بزرگ از جمله تهران، اصفهان و مشهد دست یافتند که در این زمینه شایسته بهترین تقدیرها هستند.

وی از کسب مقام ششم دنیا در بین ۱۵ کشور توسط آتش‌نشانان شاهرود طی سال گذشته خبر داد و گفت: این آتش‌نشانان در مسابقات جهانی، عملیاتی و ورزشی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه شرکت کرده بودند.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۲ دستگاه خودرو طی ۲ سال گذشته به ناوگان آتش‌نشانی شاهرود اضافه شد، ابراز کرد: توسعه پنج ایستگاه آتش‌نشانی این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

آتش‌نشانان شاهرود بیش از یکهزار و ۵۰۰ حادثه را امدادرسانی کردند

به گزارش ایرنا، در این آیین از سه خانواده شهید و آتش‌نشانان برتر تقدیر و از یک خودروی جدید آتش‌نشانی رونمایی شد.

آتش‌نشانی شاهرود با پنج ایستگاه و ۸۳ آتش‌نشان به بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت این شهر خدمات ارایه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha