مدیر حوزه علمیه خراسان: وظیفه حوزه‌ها دفاع از دین در برابر شبهات است

مشهد-ایرنا- مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: بیش از ۱۶۰ شبکه ماهواره‌ای شبانه روز علیه مبانی تشیع در حال فعالیت هستند و تلاش می‌کنند و هر گونه حرکت دینی را با قدرت مورد هجوم قرار دهند از این رو وظیفه امروز حوزه علمیه دفاع از دین در برابر هجوم‌ها و شبهات و تبیین و تبلیغ مذهب است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خیاط روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه نواب مشهد افزود: آنچه پشتوانه نظام اسلامی و ضامن بقای آن است ایمان دینی مردم است اگر این ایمان آسیب ببیند پشتوانه نظام سست می شود و دشمن با راههای مختلف به دنبال هجمه به ایمان دینی مردم است.

وی ادامه داد: باید با شناخت اولویتهای دشمن متناسب با آن آرایش جنگی فرهنگی بگیریم و دفاع از معنویت و ایمان مردم و تلاش برای ثبیت آن جزو اولویتهای اصلی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: دشمن با شبهه افکنی به دنبال پاسخ نیست بلکه در پی استحاله فرهنگی و نابودی ایمان دینی مردم و تغییر آن است.

خیاط افزود: باید از مسایل حاشیه ای پرهیز و افق دید خود را بلند کرد و ظرفیتها از جمله اربعین و فضای مجازی را شناخت و با رصد منشا شبهه آن را پاسخ گفت.

مدیر حوزه علمیه خراسان: وظیفه حوزه‌ها دفاع از دین در برابر شبهات است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه اخیر معدنجوی طبس و فوت حدود ۵۰ معدنچی با تسلیت این حادثه، از مسوولان خواست از تکرار حوادث مشابه پیشگیری و به خانواده متوفیان به نحو احسن رسیدگی کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: جنایات این روزهای اسراییل نشانگر اوج شکست این رژیم در رسیدن به اهداف او است و چون اسراییل خود را رو به زوال می‌بیند از این رو دست به هر جنایتی می‌زند و با بمباران و آواره کردن مردم لبنان مقاومت به پایان نمی‌رسد و این جنایات به طور قطع دامن رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت.

خیاط با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: بزرگداشت دفاع مقدس بزرگداشت فرهنگ مقاومت است و این فرهنگ هر جا بوده برکات خود را نشان داده است و برای نظام اسلامی قدرت و اقتدار آفریده و عمق راهبردی ما را در منطقه استحکام بخشیده است.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۴۶ مدرسه علمیه زیر نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha