رییس شورای شهر:  دست مدیریت شهری برای الحاق برخی مناطق همجوار کرج بسته است

کرج - ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مشکلات ساکنان برخی شهرکهای همجوار کرج گفت : دست مدیریت شهری برای الحاق این شهرکها به کرج بسته است.

به گزارش ایرنا، "مسعود محمدی" روز شنبه در نشست اعضای شورای اسلامی استان البرز که با حضور علی شیرین زاد نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: ساکنان مناطقی مانند سهرابیه و بیدارچشمه سالهاست که برای برخورداری از خدمات مدیریت شهری در انتظار الحاق به شهر کرج هستند اما به لحاظ تقسیمات جغرافیایی شورا و شهرداری نمی توانند در این زمینه اقدامی کنند.

وی گفت: امروز شاهد آن هستیم که بحث اصلاح لایحه شورای عالی استان ها بدون حضور روسای شوراهای کلانشهر ها انجام می شود که دراین گونه موارد حضور این روسا تاثیر گذار است.

محمدی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در خصوص الحاق شهرک ها ، ساخت و ساز تعاونی های مسکن زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی در حاشیه شهر کرج است که دراین گونه موارد مدیریت شهری نمی تواند برای الحاق این شهرک ها اقدامی کند.

وی افزود: طرح جامع شهری دست شورا و شهرداری را برای الحاق شهرک های قرار گرفته در حریم شهر را بسته است.

محمدی گفت : در مقطعی از زمان رییس شورای اسلامی کرج در کمیسیون ماده پنج حق امضا داشت اما اکنون این حق امضا از وی سلب شده است و تنها جنبه مشورتی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مواد قانونی ۱۶ و ۱۷ بودجه مدیریت شهری بیان کرد: بسیاری از ادارات توقع دارند از محل ۲ درصد بودجه این مواد برای اجرای برخی طرح ها و برنامه ها کمک شود.

محمدی گفت : مدیریت شهری نمی تواند در تمام موارد هزینه پرداخت کند.

محمد شهر با کمبود آب مواجه است

" محمد مهرزاد" رییس شورای اسلامی شهر محمد شهرکرج در این نشست از کمبود آب آشامیدنی به عنوان مهمترین مشکل این شهر پرجمعیت یادکرد.

وی ادامه داد: ساکنان کمر بندی محمدشهر سالهای طولانی است که از کمبود آب رنج می برند.

مهرزاد با اشاره به موضوع تبدیل سه منطقه ماهدشت ، محمدشهر و کمالشهر استان البرز به شهرستان گفت : در صورت تحقق این امر باید دستگاههای اجرایی برای استقرار نمایندگی های خود اقدام کنند.

وی افزود: دستگاههای اجرایی برای تامین مکان اداری نباید به شهرداری ها تکیه کنند بلکه باید از محل منابع دولتی بودجه تامین شود.

بلاتکیفی شماری از دانش آموزان مشکین دست

رییس شورای اسلامی شهر مشکین دشت البرز با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت : با گذشت یک هفته از شروع این سال تحصیلی شماری از دانش آموزان مشکین دشت به دلیل نبود مدرسه بلاتکلیف هستند.

"احمد کریم پور" افزود: ظرفیت تمام مدارس این شهر پرشده و کلاس خالی برای پذیرش مابقی دانش آموزان در مشکین دشت وجود ندارد.

فردیس در تمام سرانه ها فقیر است

"ملیحه اکبری" رییس شوای شهرستان فردیس در این نشست گفت : این شهرستان پرجمعیت در تمام سرانه ها از جمله آموزشی و اداری فقیر است .

وی ادامه داد: تمام ادارات دولتی فردیس با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و بخش عمده کارهای اداری مردم فردیس در کرج انجام می شود.

اکبری با اشاره به مهاجرت پذیری بالا و آسیب های اجتماعی در شهرستان فردیس افزود: این شهرستان در بحث مرز بندی و حریم های شهری و جغرافیایی نیاز به رسیدگی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha