۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 85610507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حیوان‌گزیدگی در درگز ۳۰ درصد افزایش یافت

۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 85610507
حیوان‌گزیدگی در درگز ۳۰ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان درگز گفت: ۴۹۰ مورد حیوان‌گزیدگی در یک‌سال گذشته در این شهرستان گزارش شده، که در مقایسه با مدت مشابه پیش از آن ۳۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر علیرضا قنبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از شهروندان در پی حیوان گزیدگی به مرکز پیشگیری از هاری شبکه بهداشت و درمان درگز مراجعه کرده و خدمات گرفته اند که ۴۰۰ مورد از این تعداد گزش سگ بوده است.

وی گفت: همه ظرفیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای آموزش و جلوگیری از بروز حیوان گزیدگی به کار گرفته شده که آموزش ها در سطح خانه های بهداشت و پایگاه های بهداشتی و نیز با استفاده از فضای مجازی شهرستان به منظور افزایش سطح آگاهی جامعه در خصوص خطرات بیماری هاری و کاهش تعداد حیوان گزیدگی در حال انجام است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان درگز با بیان اینکه واکسیناسیون پیش از حیوان گزیدگی نیز برای افراد در معرض خطر انجام می‌ شود، افزود: همه کارکنان ادارات محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به صورت پیشگیرانه در یکسال گذشته واکسینه شده اند.

قنبری با بیان اینکه شست و شوی زخم فرد حیوان گزیده تا ۹۰ درصد در پیشگیری از سرایت هاری موثر است، گفت: مرکز پیشگیری هاری شهرستان در مرکز خدمات جامع سلامت شهری "صیاد شیرازی"، به صورت شبانه روزی خدمات مرتبط با حیوان گزیدگی ارائه می کند.

شهرستان مرزی و کوهستانی درگز با ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر «درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو»، ۱۳۶ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان درگز در قالب هشت مرکز خدمات جامع سلامت و ۴۶ خانه بهداشت ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha