۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۰
کد خبر: 85610611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یزد، پنجمین استان موفق کشور در مهار تورم سالانه

یزد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: یزد با کاهش ۲۰.۱ درصدی، پنجمین استان موفق کشور در مهار تورم سالانه بوده و این روند ادامه دارد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی این سازمان، " مجید دهقانی زاده " در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه یزد به نقش‌آفرینی جدی استان‌ها در تهیه و تدوین لایحه بودجه و اجرای آن به عنوان رویکرد جدید سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت امیدواریم اتفاقات خوبی برای تمام استان‌ها رقم بخورد.

وی با توجه به اینکه به موجب تصمیم‌های شورای عالی راهبری اجرای برنامه هفتم توسعه کشور، آیین نامه‌های اجرایی این برنامه در دست تدوین است و این مهم اساس برنامه‌ریزی و تصمیم‌های پنج سال آینده کشور خواهد بود خواستار مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط از طریق رایزنی با ستاد مرکزی دستگاه‌های اجرایی شد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از سه بخش اصلی اقتصادی است از ضرورت‌ سرشماری عمومی کشاورزی در یزد سخن گفت و اظهار داشت: نتایج سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳، مبنای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ده سال آینده استان در این بخش خواهد بود.

دهقانی‌زاده با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در استان با رعایت تخصص، صحت و دقت انجام خواهد شد تصریح کرد: مبنای آمارهای بخش کشاورزی در ده سال آینده نتایج به دست آمده از این سرشماری است و ضرورت دارد استان هرچه در توان دارد برای گردآوری داده‎‌های آماری معتبر با حداقل خطای ممکن صرف کند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات برجسته استان در اجرای برنامه تحقق شعار سال، گفت: نرخ بیکاری استان در وضعیت خوبی قرار دارد و بیشترین دغدغه استان در این حوزه حل مشکل بیکاری بانوان و دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: هرچند استان در مسیر بهبود این شرایط است اما با اقدامات و گفتمان‌هایی که در کارگروه اشتغال داشته‌ایم، دستگاه‌های اجرایی باید مراقبت کنند تا در اشتغال‌های ایجاد شده، بانوان و دانش‌آموختگان دانشگاهی و نیروی کار بومی در اولویت باشند.

استان یزد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha