استاندار: وضعیت زاد و ولد در استان مرکزی بحرانی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: وضعیت زاد و ولد در استان به دلیل بی‌رغبتی زوج‌های جوان به فرزندآوری بحرانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی افزود: مقوله جوانی جمعیت و حمایت از خانواده از موضوعات اولویت دار کشور است و دولت چهاردهم هم به این مقوله توجه جدی دارد.

وی بیان کرد: هیچ دستگاهی در استان حق ندارند نسبت به موضوع جوانی جمعیت، کم‌ توجه و از درجه اهمیت و اولویت خارج کند.

استاندار مرکزی گفت: بانک مرکزی وظایف خود در تامین منابع مالی را انجام نداده و منابع را به استان‌ها تزریق نکرده است و این مهم برای متقاضیان مشکلاتی به دنبال داشته که باید در سطح کلان به آن پرداخته شود.

مخلص‌الائمه افزود: از سال گذشته که فعالیت در حوزه جوانی جمعیت مطرح شد، برای شتاب کار، وظایف دستگاهها مشخص و کارگروه‌هایی در استان تشکیل شد.

وی بیان کرد: اینطور که مشخص است برخی دستگاه‌ها وظایف خود را انجام نمی‌دهد و بیشتر به مسایل حاشیه توجه دارند و به این مسأله مهم، کمتر اهتمام دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره اقدامات دانشگاه در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال منجر به کاهش هزینه خانواده شده است که یادگار از دولت قبلی باقی مانده است.

دکتر «علیرضا امانی» افزود: میانگین ضریب اشغال تخت در بیمارستان سینا آشتیانی از ۹۰ درصد کمتر نشده است که نشان از رضایتمندی بانوان در این بیمارستان است.

وی بیان کرد: اگر درمان بیماری زنان فقط در بیمارستان ولیعصر(عج) اراک انجام شود تمام ۱۱۰ تخت بیمارستان سینا آشتیانی به زایمان اختصاص داده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: راه‌اندازی خوابگاه متاهلی با ۱۹ سوئیت، افتتاح کلینیک سطح دو در درمانگاه کوثر و افتتاح اتاق مادر و کودک از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اراک در موضوع جوانی جمعیت است.

دکتر امانی افزود: استان‌های قم و اصفهان در مجاورت استان مرکزی، پروتکل سزارین را رعایت نمی‌کنند و خانواده‌ها به این ۲ شهر مراجعه دارند.

از فعالان رویداد ملی جوانی جمعیت استان مرکزی تجلیل شد و از اتاق رصد وضعیت جمعیت استان بازدید شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha