آتش‌سوزی‌ در پارک ملی تندوره درگز ۱۰۰ درصد کاهش یافت

مشهد- ایرنا- رییس پارک ملی تندوره درگز گفت: آتش‌سوزی در این پارک، امسال با سپری شدن تابستان بدون حریق، در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد کاهش یافت.

مدثر تیموری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود تعارضات موجود در مناطق، وضعیت پوشش گیاهی و نیز گرمای هوا در سال جاری، وقوع آتش‌سوزی‌ها در مناطق چهارگانه شهرستان به ویژه پارک ملی تندوره صفر بوده است و نیمه نخست امسال هیچ حریقی در مناطق زیر مدیریت این شهرستان ثبت نشده است.

وی افزود: افزایش گشت و پایش مناطق به ویژه در ایام تعطیل و فعال کردن پاسگاه در شاهراه زیارتگاه علی بلاغ و تیوان، به عنوان حادثه خیزترین نقطه شهرستان، تامین تجهیزات مورد نیاز اعم از آتشکوب، دمنده و آموزش های مورد نیاز جوامع محلی حاشیه مناطق و نیز محیط‌بانان و آتش‌نشانان و جلب مشارکت مردم از طریق ایجاد تعامل دوسویه، حضور در روستاهای هدف، بیان پیامدهای بد آتش‌سوزی در مناطق بر جامعه از اقدامات تاثیرگذار در کاهش میزان آتش سوزی در مناطق بوده است.

پارک ملی تندوره با ۷۳ هزار و ۴۳۵ هکتار، به عنوان یکی از بهترین زیستگاه های وحوش ایران به ویژه "قوچ و میش اوریال" در محدوده شهرستان درگز قرار دارد.

پنج گونه از هفت‌ گونه گربه‌سان ایران یعنی "پلنگ ایرانی، گربه جنگلی، گربه دشتی، گربه پالاس و سیاه‌گوش اورآسیا" در این منطقه زیست می‌کنند.

درگز در ۲۶۴ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha