شهردار تهران: نقش شوراها و شهرداری‌ها در کشور مغفول مانده است

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران خواستار ارتقای روند خدمت‌رسانی به مردم و تبیین دستاوردها در حوزه خدمات شهری شد و گفت: نقش شوراها و شهرداری‌ها در کشور مغفول مانده و به درستی از ظرفیت‌هایی که در قانون اساسی برای مدیریت شهری پیش‌بینی شده استفاده نمی‌شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم تکریم حسین نظری و معارفه داوود گودرزی به عنوان معاون خدمات شهری تهران با اشاره به وظایف مهم شهرداری‌ها در خدمت‌رسانی به مردم اظهار کرد: به دلیل مغفول ماندن این نقش در شوراها و شهرداری‌ها، مدیریت محلی نیز آنگونه که باید جایگاه خود را پیدا نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به تعارض میان وظایف برخی دستگاه‌ها با شوراها افزود: برخلاف نص صریح قانون اساسی شوراها در ایران با ۲۰ سال تاخیر نسبت به مجالس پایه‌گذاری شد. همین وقفه ۲۰ ساله موجب شد برخی نقش‌های مدیریت محلی به طور عملی به دیگران تفویض شود. همین امر یکی از دلایل ناشناخته شدن نقش شوراها در کشور است.

زاکانی ضمن یادآوری تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان حوزه خدمات شهری در بخش‌ها و مناطق مختلف شهرداری، ادامه داد: این خدمات اما آن‌طور که شایسته تلاش کارکنان زحمت‌کش شهرداری است، در رسانه‌ها بازتاب مناسبی پیدا نمی‌کند؛ یکی از دلایل این امر جذابیت بسیار بیشتر انتشار اخبار منفی نسبت به اطلاع‌رسانی و تبیین است.

وی اضافه کرد: اتفاقات مثبت زیادی در مجموعه مدیریت شهری رخ می‌دهد که کسی پیرامون آن صحبت نمی‌کند، به عنوان نمونه چند روز گذشته آتش‌نشانان ما با فداکاری خود جان چندین شهروند گرفتار شده در آتش را نجات دادند، کسی در مورد این خدمات صحبت نمی‌کند. اما اگر خدایی نکرده خللی خدمت‌رسانی آتش‌نشانان رخ می‌داد همه در نقد آن حرف می‌زدند.

شهردار تهران: نقش شوراها و شهرداری‌ها در کشور مغفول مانده است

شهردار تهران سپس با تقدیر از زحمات حسین نظری معاون پیشین خدمات شهری شهرداری تهران، گفت: شرایط خدمات شهری شهرداری تهران امروز کاملا متفاوت از زمانی است که مسوولیت آقای نظری در این بخش آغاز شد؛ ما در این حوزه پیشرفت کردیم اکنون وی در هیات مدیره مترو ماموریت جدیدی پیدا کرد که محوریت آن تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده از خطوط هفت‌گانه فعلی و آغاز فرآیند ساخت خطوط جدید مترو است.

زاکانی در ادامه با اشاره به ماموریت‌های داوود گودرزی در معاونت خدمات شهری تهران اظهار کرد: در معاونت خدمات شهری امروز نیازمند ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم هستیم. همچنین باید آقای گودرزی و همکاران وی روایت درستی از آنچه که در خدمات شهری تهران می‌گذرد به شهروندان ارائه دهند.

شهردار تهران اشاره‌ای به شرایط بحرانی منطقه خاورمیانه و حوادث روز گذشته لبنان داشت و افزود: رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود دست به اقدامات دَدمنشانه در لبنان زده است، این رژیم نامشروع با انجام ترورهای کور و کشتار مردم بدنبال آتش‌افروزی در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha