شهید حسن نصرالله در درایت و بصیرت کم‌نظیر بود 

قم- ایرنا - عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی العالمیه شهید حسن نصرالله را به لحاظ درایت و بصیرت شخصیتی کم‌نظیر دانست و گفت: خداوند متعال پاداش این مرد بزرگ را پس از ۳۰ سال رهبری جبهه مقاومت، با شهادت داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شنبه شب در آیین بزرگداشت شهادت دبیرکل فقید جبهه مقاومت در شبستان امام‌(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) در قم طی سخنانی ‌اظهار داشت: خروج دشمنان از جنوب لبنان، آزادی اسیران همچنین پیروزی در جنگ ۳۳ روزه و ایجاد اقتدار برای منطقه از آثار و برکت‌های دوران رهبری و دبیرکلی این شهید است.

وی در ادامه افزود: سید مقاومت شجاع، مبارز، ولایت‌مدار و از نظر تقوا و ایمان نیز شخصیتی بی‌نظیر بوده‌است.

وی همچنین شهید نصرالله را از نظر درایت، مدیریت و بصیرت کم‌نظیر توصیف کرد و بیان داشت: خداوند متعال مزد او را پس از ۳۰ سال رهبری این جنبش، در شهادت قرار داد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این نکته که شهادت برای شهید حسن نصرالله یک پیروزی است خاطرنشان کرد: شهادت یک پیروزی، بشارت و به تعبیر حضرت علی(ع) پاداشی از سوی خداوند متعال است.

رفیعی در ادامه سخنان شهادت حسن نصرالله را برای ایران و محور مقاومت، خسارت عظیمی عنوان کرد و گفت: این خون‌های پاک، زمینه‌ساز پیروزی مسلمان و نابودی صهیونیست‌ها خواهد شد.

این مدرس حوزه همچنین با یادآوری این مطلب که دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان همواره فریاد رهایی قدس شریف را سر می‌داد و می‌گفت ما به ولایت و رهبر معظم انقلاب وفادار هستیم افزود: تا آخر به پای این حرف ایستادگی کرد و ذره‌ای نیز تخلف پیدا نکرد.

وی ولایت‌پذیری، بصیرت، استحکام و شجاعت شهید نصرالله را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: این شهید والامقام زندگی سخت و دشواری داشت خود و خانواده‌اش را وقف مبارزه کرد، ترور او بارها از سوی رژیم صهیونیستی طرح‌ریزی شد.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه هجمه‌های زیادی علیه این شهید صورت گرفت خاطرنشان کرد: سال‌ها است که دنبال ترورش هستند تا اینکه این بار موفق شدند او را به شهادت برسانند.

وی اظهار کرد: شهید حسن نصرالله مانند کوه استوار و مثل سنگ سخت و نفوذ ناپذیر بود.

عضو هیات جامعه‌المصطفی همچنین با بیان اینکه نصرالله به هیچ وجه دنبال سازش با اسرائیل نبود و راه مبارزه و مقاومت را در پیش گرفته بود یادآور شد: یاسر عرفات در جریان جبهه آزادی بخش فلسطین به سوی صهیونیست‌ها دست دوستی دراز کرد، و در پیمان کمپ دیوید نیز انورسادات دنبال صلح با اسرائیل بود، به گونه‌ای که تقریبا موضوع اسرائیل به حاشیه رفت و فراموش شد.

وی همچنین با انتقاد از سیاست‌های کشورهای منطقه در مورد محور مقاومت و موضوع فلسطین گفت: برای نشان دادن مسلمان بودن خود نباید فقط به خواندن نماز و قرآن اکتفا کنیم، البته خواندن نماز و قرآن در مسجدها، کار ارزشمندی است، به شرطی که قرآن وارد زندگی‌مان شود.

وی با ذکر این نکته که استقامت و پایداری یکی از توصیه‌ها و دستورهای قرآن کریم است گفت: کشورهای منطقه تاکنون برای تحریم کالاهای اسرائیلی و ممنوعیت سلاح به اسرائیل اقدامی انجام نداده‌اند، حتی از صدور یک بیانیه و برگزاری یک تظاهرات ضد اسرائیلی نیز اجتناب می‌کنند.

وی جبهه مقاومت را مصداق آیه شریفه قرآن کریم دانست و بیان کرد: فرشتگان الهی بر کسانی که استقامت می‌کنند نازل می‌شوند و با آنها همراه هستند.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد؛ هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.

شهید حسن نصرالله در درایت و بصیرت کم‌نظیر بود 

آیین گرامیداشت شهادت شهید حسن نصرالله با حضور قشرهای مختلف مردم و برخی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی به‌ویژه آیات سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت و عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

حاضران در این آیین در حالی‌که پرچم‌ها و نمادهای فلسطین و حزب‌الله لبنان را در دست داشتند، با فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و هیهات من‌الذله شهادت مظلومانه سید حسن نصرالله را محکوم کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز ششم مهرماه جاری به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

به دنبال این فرمان، هواپیماهای رژیم صهیونیستی با استفاده از بمب‌های سنگر شکن آمریکایی مکان‌های مسکونی ضاحیه بیروت را به شدت بمباران کردند.

حزب‌الله لبنان هفتم مهرماه با صدور بیانیه‌ای آسمانی شدن سید مقاومت را تایید کرد.

سید حسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از سی و دو سال دبیرکلی حزب‌الله لبنان به شهادت که آرزوی دیرینه‌اش بود دست یافت.

شهید حسن نصرالله در درایت و بصیرت کم‌نظیر بود 

شهید حسن نصرالله در درایت و بصیرت کم‌نظیر بود 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha