۸ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85611339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مرثیه دیار قومیت‌ها در سوگ سید مقاومت

۸ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۹
کد خبر: 85611339
مرثیه دیار قومیت‌ها در سوگ سید مقاومت

بجنورد- ایرنا- سلایق سیاسی خراسان‌شمالی با واکنش به شهادت حزن انگیز سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در همان ساعات اولیه ثابت کردند که با وجود تفاوت در نگاه ها به جریان های گوناگون اما نسبت به حفظ ارزش های اسلامی و حمایت از جبهه مقاومت همدل و همزبان هستند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم جانی صهیونیستی عصر روز جمعه ۶ مهرماه در حملاتی شدید با استفاده از جنگنده‌های اف ۳۵ به منطقه ضاحیه بیروت پایتخت لبنان حمله و بلافاصله اعلام کرد که مقر فرماندهی مرکزی گروه حزب‌الله لبنان را هدف گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی نیز در همان دقایق اولیه اعلام کردند که رهبر حزب‌الله لبنان هدف این حملات بوده است و پس از گذشت حدود ۲۴ ساعت پر التهاب، ترور سیدحسن نصرالله از سوی حزب الله مورد تایید قرار گرفت.

تروری که بار دیگر ماهیت واقعی این رژیم جانی و نتانیاهوی فاشیست را که در پی گسترش الهیات سیاسی جنگ است برای همه آشکار کرد.

فارغ از اینکه تحلیلگران سیاسی بعد از این ترور چه سناریوهایی را برای منطقه و واکنش جبهه مقاومت ترسیم می کنند، مردم در نقاط گوناگون کشور از همان ساعات اولیه به خیابان ها آمدند و همدردی خود را از جنایت و ترور ناجوانمرانه پرچمدار مقاومت اعلام کردند.

اقشار و جریان های سیاسی خراسان شمالی نیز که همیشه پا در رکاب ایران اسلامی هستند هم به خیابان‌ها آمدند، هم بیانیه دادند و هم در قالب توییت ها و یا مصاحبه با خبرگزاری ها همدردی خود را از ترور ناجوانمردانه سیدحسن نصرالله ابراز داشتند.

مرثیه دیار قومیت‌ها در سوگ سیدمقاومت

خدمات سیدمقاومت فراموش نمی‌شود

علمای اهل سنت خراسان شمالی روز (شنبه) با صدور بیانیه ای به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، اعلام کردند که مسلمانان هیچگاه خدمات این سید مقاومت در دفاع از حقوق مسلمانان برابر رژیم صهیونیستی را فراموش نمی‌کنند.

در بیانیه آمده است: فرمانده محبوب و عزیز امت های اسلامی در تمامی عمرش در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی ایستاد و از حقوق مردم مظلوم فلسطین و دیگر مستضعفان در مقابل مستکبرین حمایت کرد.

این بیانیه افزوده است: شنیده شدن خبر شهادت سید حسن نصرالله، سالار جبهه مقاومت موجب جریحه دارشدن قلوب تمامی مسلمانان جهان شد و نتانیاهو و دیگر همدستان خبیثش بدانند آرمان های حزب الله خاموش نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: ما علمای اهل سنت خراسان شمالی ضمن تبریک و تسلیت شهادت این بزرگ مرد جهان به محضر رهبر معظم انقلاب و جبهه مقاومت و ملت های مسلمان خواستار گرفتن انتقام فوری خون پاک این فرمانده عزیز از رژیم سفاک صهیونیستی هستیم‌.

مرثیه دیار قومیت‌ها در سوگ سیدمقاومت

راه مقاومت همچنان ادامه دارد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن می‌خواهد از هر بهانه‌ای به اسلام، انقلاب و جریان مقاومت ضربه‌ای وارد کند اما در این راه موفق نخواهد شد و راه مقاومت این بار با قدرت و قوت بیشتر و محکم‌تری ادامه خواهد داشت.

عباس قدرتی تاکید کرد: مبارزه با استکبار وارد مرحله جدیدی شده است و انسجام و یکپارچگی پیش از گذشته در جهان اسلام و محورهای مقاومت را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: ترور ناجوانمردانه سیدحسن نصرالله به عنوان یک لکه ننگ بر پیشانی حاکمان سهل‌انگاری که بازیچه دست جنایتکاران ظالم شدند باقی خواهد ماند زیرا که صهیونیست‌ها کوچک‌تر از آنند که به ساخت مستحکم جبهه مقاومت صدمه وارد کنند.

قدرتی تصریح کرد: هدف دشمنان از شهادت ایشان برهم زدن اتحاد و تضعیف جهان اسلامی بود ولی عکس این موضوع را شاهد خواهیم بود و مسیر مقاومت در فلسطین، لبنان و منطقه غرب آسیا با شهادت رهبران شجاع و دلیر دچار خلل نخواهد شد.

مرثیه دیار قومیت‌ها در سوگ سیدمقاومت

مسلمانان به ترور سیدمقاومت بی‌تفاوت نباشند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اسلامی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بی تفاوت نباشند و باید عمل غیرانسانی این رژیم کودک کش در حمله به لبنان و ترور سیدحسن نصرالله را در سطح بین المللی به جد پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا از کانال اطلاع رسانی نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه اظهار کرد: جنایات وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیستی روز گذشته در لبنان بار دیگر جهان را نسبت به ماهیت پلید و وحشی این رژیم آشنا کرد.

وی افزود: این اقدامات وحشیانه نشان داد که رژیم صهیونیستی و نتانیاهو هیچ بویی از انسانیت نبرده اند و به حداقل اصول انسانی پایبند نیستند.

شهریاری ادامه اداد: اکنون باید کشورهای اسلامی نسبت به اقدامات وحشیانه رژیم سفاک صهیونیستی بی تفاوت نباشند و با وحدت این اقدامات را در سطح بین المللی پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در کنار ملت مقاوم لبنان و جبهه مقاومت است، گفت: حمایت از مظلومان و نفی خشونت همواره از اصول سیاست خارجی بوده است و جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم غزه و لبنان خواهد بود.

مرثیه دیار قومیت‌ها در سوگ سیدمقاومت

راه شهید «سیدحسن نصرالله» ادامه دارد

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، شهادت «سید حسن نصرالله» یادآور ایثار و فداکاری‌های بی‌پایان او در راه عدالت است گفت: عهد می بندیم راه این شهید بزرگ را ادامه دهیم.

سید محمد پاکمهر اظهارکرد: ضایعه عظیم شهادت «سید حسن نصرالله» نه تنها برای ملت لبنان، بلکه برای تمامی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان، فقدانی جبران‌ناپذیر است.

وی افزود: «سید حسن نصرالله» با ایمان راسخ و اراده‌ای پولادین، سال‌ها در خط مقدم مبارزه با ظلم و استکبار جهانی ایستاد و با شجاعت و تدبیر، مقاومت اسلامی را به یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین جنبش‌های آزادی‌بخش در جهان تبدیل کرد.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وی با سخنان حکیمانه و مواضع قاطعانه‌اش، همواره الهام‌بخش جوانان بود و با رهبری هوشمندانه‌اش توانست دشمنان را به زانو درآورد.

وی ادامه داد: او با خون پاک خود، درخت مقاومت را آبیاری کرد و راه روشن مبارزه را برای نسل‌های آینده ترسیم کرد و با شهادتش به قافله شهدای بزرگ اسلام پیوست و نامش در تاریخ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان مقاومت جاودانه خواهد ماند.

پاکمهر تاکید کرد: ما به عنوان پیروان راه مقاومت با تأسی از آموزه‌های این شهید بزرگوار، عهد می‌بندیم که راه او را با تمام توان ادامه دهیم و در برابر ظلم و ستم، هرگز کوتاه نیاییم.

مرثیه دیار قومیت‌ها در سوگ سیدمقاومت

شهادت سیدمقاومت، خللی در مقاومت ایجاد نمی کند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز روز گذشته در پیامی شهادت دبیر کل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله را به دست رژیم غاصب صهیونیستی را به تمام مسلمانان تسلیت گفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نوری شنبه شب در پی شهادت دبیر کل حزب الله لبنان در پیام خود گفت: شهادت بنده صالح خدا و رهبر شجاع و حکیم و بصیر حزب الله لبنان سیدحسن نصرالله را به حضرت ولی‌عصر(عج) و نائب بر حقش امام خامنه‌ای تبریک و تسلیت عرض می کنم.

وی اظهار کرد: بی شک یاد و راه این شهید بزرگوار که همه عمرش را در مسیر کمک به دین خدا و حمایت از مظلومان و مبارزه با باند جنایتکار و خبیث صهیون گذاشت فراموش نخواهد شد و خون شهید سیدحسن نصرالله جبهه مقاومت و بالاخص حزب الله لبنان را در مبارزه مصمم تر خواهد ساخت و خللی در جبهه مقاومت ایجاد نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اضافه کرد: به رهبر سرافراز و حکیم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هم اعلام می‌داریم ما مردم شهید پرور استان خراسان‌شمالی با همه وجود حاضریم جهت حمایت از جبهه مقاومت و مردم ستمدیده غزه، هر آنچه را که امر فرمائید با جان و دل پذیرا باشیم و شهادت را برای خود افتخار می دانیم.

مرثیه دیار قومیت‌ها در سوگ سیدمقاومت

تجمع مردم اسفراین در سوگ پرچمدار مقاومت

جمعی از مردم شهر اسفراین شامگاه شنبه تجمع کرده و در محکومیت جنایت های رژیم صهیونسیتی شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

مردم اسفراین همچنین با سر دادن شعارهای ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، آمادگی خود را جهت مقابله با حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه فلسطین و لبنان اعلام کردند.

راهپیمایان همچنین از مجامع بین‌المللی و کشورهای اسلامی خواستند تا در مقابل این جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی متحد شوند.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد؛ هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد. این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است. به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha