۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85611398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دلیجان دارای ۵۰۰ موقوفه است

۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85611398
دلیجان دارای ۵۰۰ موقوفه است

خمین - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان گفت: این شهرستان دارای حدود ۵۰۰ موقوفه با تعداد یک‌هزار و ۱۰۰ رقبه است.

«عبدالله نظری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۱۵۰ موقوفه از این تعداد شامل مساجد، حسینیه‌ها و ۱۳ بقعه متبرکه است.

وی ادامه داد: ۴۰ میلیارد ریال برای ساخت دیواره، گنبد و درهای تربتخانه قتلگاه علی بن باقر(ع) از محل نذورات و کمک‌های افراد خیّر هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان اظهار کرد: سنگ چینی اطراف امامزاده اسحاق(ع) بیجگان و غرس حدود ۲۰۰ اصله درخت اطراف بقعه متبرکه به ارزش سه میلیارد ریال از دیگر اقدامات اوقاف دلیجان است.

نظری، ایزوگام حسینیه امامزاده حمزه(ع) کروگان به مساحت ۳۰۰ مترمربع ،کمک به ساخت نمای دکاکین مسجدالرضا(ع)، کمک به ساخت آشپزخانه مسجد جامع و تعمیر و ترمیم خانه خادم مسجد جامع را از جمله اقدامات اداره اوقاف و امورخیریه دلیجان عنوان کرد.

وی افزود: تعمیر و ترمیم تیمچه بازار تاریخی نراق که بیانگر فرهنگ و هویت مردم منطقه است به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان افزود: اجرای روشنایی بلوار و محوطه ورودی امامزادگان معصوم(ع) به منظور ایجاد رفاهیات برای زوار، تعمیر و اصلاح موتورهای برق و آب امامزادگان معصوم(ع) و بی‌بی زبیده خاتون(س) به ارزش یک میلیارد ریال و جذب ۵۰ میلیارد ریال کمک‌های غیرنقدی در قالب طرح مودت به منظور بقاع متبرکه از دیگر اقدامات عمرانی اوقاف دلیجان است.

نظری ادامه داد: تهیه و توزیع ۲۰ بسته مهر تحصیلی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال بین دانش‌آموزان کم برخوردار، کمک به هیات‌های مذهبی در قالب کار ویژه‌های اربعین حسینی، بصیرت عاشورایی، یاس نبوی، دهه کرامت آرامش بهاری در بقاع متبرکه و برخی مساجد به ارزش پنج میلیارد ریال اقدامات فرهنگی اوقاف دلیجان در سال جاری است.

وی افزود: در این راستا ۱۵ هزار وعده غذایی در بقاع متبرکه طبخ شد و ۱۵ موکب از عزاداران پذیرایی کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان اضافه کرد: اعزام ۷۰ مبلّغ بومی و اعزامی به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، هفت میلیارد ریال، کمک به تعمیر و نگهداری مساجد از محل موقوفات و اعتبارات دولتی، برگزاری کلاس‌های حفظ و تفسیر قرآن ویژه خواهران و تربیت ۳۰ نفر در سطوح مختلف و برگزاری کرسی‌های تلاوت در بقاع متبرکه در ماه رمضان از دیگر اقدامات فرهنگی اداه اوقاف دلیجان است.

نظری یادآور شد: در قالب قرار دوازدهم و به اسم حضرت مهدی(عج) با کمک هیات امناء در مراکز افق بقاع متبرکه، هر ماه به مجاورین بقاع متبرکه،۷۰۰بسته مؤمنانه موادغذایی به
ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی گفت: کمک ۲ میلیارد ریالی به خانواده‌های بی‌بضاعت برای تهیه دارو، درمان و جهزیه از دیگر اقدامات مراکز افق در بقاع متبرکه دلیجان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دلیجان بیان کرد: تنظیم اولیه سند اجاره ۳۵ فقره سند اجاره با افرادی که متصرف املاک موقوفه بوده و هیچگونه اجاره‌ای به موقوفه پرداخت نمی‌کردند، تجدید سند اجاره ۸۰ فقره سند اجاره، اخذ سند مالکیت ۳۵ جلد سند مالکیت جهت تثبیت مالکیت موقوفه و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های دعاوی و حل مشکل چندین ساله روستای مزوش از اقدامات اوقافی این نهاد در دلیجان است.

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی است که در جنوب شرقی این استان واقع است و بیش از ۵۱ هزار نفر جمعیت در آن ساکن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha