۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85611407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۱ حلقه چاه غیر مجاز در خراسان جنوبی مسدود شد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۵۱ حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شد که منجر به جلوگیری از برداشت غیرمجاز ۶۰ هزار مترمکعب آب از منابع زیرزمینی شده است.

عباس سارانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور اجرای احکام صادر شده از مراجع قضایی مبنی بر پر کردن چاه‌های غیر مجاز در استان، موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی استان مسدود و پرکردن چاه‌های غیرمجاز برای حفظ آبخوان‌ها در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی کمترین تعداد چاه غیر مجاز در کشور را داشته و چاه‌های غیر مجاز عمدتا کم عمق و در نقاطی مانند حاشیه رودخانه‌ها حفر می‌شوند.

سارانی یادآور شد: برخورد با چاه‌های غیر مجاز از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای بوده و پایش و شناسایی آنها با جدیت ادامه دارد، لذا از هم‌ استانی‌ها درخواست داریم در صورت مشاهده مراتب را به این شرکت و امورات منابع آب شهرستان‌ها اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برای مدیریت برداشت آب در استان ۲۴ حلقه چاه به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شده است، افزود: باتوجه به وضعیت بحرانی دشت‌ها و افت سالانه سطح آب آبخوان‌ها نصب این کنتورها تاکنون در مدیریت مصرف آب و برق تاثیر بسزایی داشته است.

سارانی گفت: نصب کنتورهای هوشمند با هدف صیانت و مدیریت بهینه منابع آب‌های زیرزمینی در حال انجام است و با نصب کنتورهای هوشمند آب، سهم هر بهره بردار برای برداشت آب از چاه‌ مشخص و از برداشت بی رویه آب از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد چاه‌های کشاورزی، ۷۷ درصد چاه‌های بخش صنعت و ۸۰ درصد چاه‌ها بخش شرب مجهز به کنتور هوشمند هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی عنوان کرد: نصب کنتورهای هوشمند آب و برق با هدف کنترل میزان برداشت و مدیریت مصرف منابع آب زیرزمینی تا تجهیز همه چاه‌های استان ادامه دارد.

سارانی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۸۸ کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های آب در استان نصب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha