پکن: حمله رژیم‌ صهیونیستی به لبنان تهدیدی جدی برای ثبات منطقه است

تهران- ایرنا- پکن در واکنش به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت و شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله، واکنش نشان داد و این اقدام را نقض حاکمیت لبنان و تهدیدی برای ثبات در خاورمیانه توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه‌ای که در تارنمای وزارت امور خارجه چین امروز (یکشنبه) منتشر شد، آمده است: ما در مورد این اتفاق [حمله رژیم اسرائیل به بیروت] نگران تشدید تنش‌های منطقه‌ای هستیم.

این بیانیه افزود: چین به شدت با نقض حاکمیت و امنیت لبنان مخالف است و هرگونه اقدامی که به آسیب غیرنظامیان منجر شود را محکوم می‌کند.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: پکن از طرفین به ویژه اسرائیل می‌خواهد که فورا اقداماتی برای کاهش تنش‌ها انجام دهند و از گسترش یا خروج درگیری‌ها از کنترل، جلوگیری کنند.

این نهاد چینی با بیان اینکه «درگیری میان اسرائیل و لبنان از پیامدهای حملات تل‌آویو به غزه است»، تصریح کرد: اقدام فوری برای اجرای قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ضروری است تا هرچه سریع‌تر آتش‌بس در غزه برقرار و صلح و ثبات در منطقه آسیای غربی حفظ گردد.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی در بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم و بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha