۹۰۳ هزار تُن کالا از طریق گمرک اصفهان صادر شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: نزدیک به ۹۰۳ هزار تُن کالا به ارزش ۶۰۹ میلیون و ۲۳۹ هزار دلار در ۶ ماه نخست سال جاری از طریق گمرک استان صادر شد.

به گزارش ایرنا، رسول کوهستانی‌پزوه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: صادرات گمرکات استان اصفهان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۴ درصد و از حیث ارزش ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی، اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۵۰۷ نوع کالا برشمرد و اظهار داشت : عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان اصفهان در این مدت شامل محصولات پتروشیمی ۱۷۸ میلیون دلار و با ۴۵ درصد رشد، چدن، آهن و فولاد ۱۳۸ میلیون دلار با ۶۰ درصد کاهش، محصولات لبنی با ۶۸ میلیون دلار و با ۵۵ درصد رشد، فرش ماشینی و دستباف ۴۱ میلیون دلار و یک درصد رشد و مس و مصنوعات آن با ۴۰ میلیون دلار و پنج درصد کاهش بوده است.

مدیرکل گمرکات اصفهان با اشاره به کشورهای عمده مقصد صادراتی اضافه کرد: پاکستان با ۱۸۲ میلیون دلار، عراق با ۱۴۰ میلیون دلار، افغانستان با ۵۹ میلیون دلار، ترکیه با ۵۲ میلیون دلار و امارات متحده عربی با ۴۱ میلیون دلار مهمترین مقاصد صادراتی کالاهای استان بودند.

کوهستانی پزوه با اشاره به واردات از طریق گمرکات اصفهان خاطرنشان کرد: ۳۵۷ میلیون دلار به وزن ۷۷ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان در ۶ ماه نخست امسال وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۲۰ درصد و از لحاظ وزنی ۳۳ درصد رشد داشته است.
وی، مهمترین کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را خطوط تولید و مواد اولیه واحدهای تولیدی برشمرد و بیان کرد: عمده واردات گمرکات استان اصفهان در این مدت شامل ماشین آلات مکانیکی به ارزش ۱۱۱ میلیون دلار، ماشین آلات برقی با ۵۶ میلیون دلار و آلومینیوم با ۲۱ میلیون دلار بوده است.

به گزارش ایرنا، وجود قُطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha