تمام آزادیخواهان جهان پیرو راه شهید مقاومت هستند

زنجان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: امروز وفاداران به سید حسن نصرالله تنها شیعیان نیستند بلکه تمام آزادیخواهان جهان پیروان این شهید مقاومت هستند.

حجت الاسلام حسن بیگدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نقش و جایگاه سید حسن نصرالله در تقویت بنیانهای دینی بسیار والاست، افزود: جبران ضایعه فقدان چنین انسان های وارسته‌ای سخت است.

وی با اشاره به جایگاه و نقش موثر فعالیت های سیاسی و دینی شهید مقاومت، تاکید کرد: به یقین انسانهای بزرگ و آزاده افرادی مانند خود را تربیت و جانشین پروری می کنند.

بیگدلی اظهار داشت: زمانیکه سید عباس موسوی در راستای تکلیف دینی خود، گروه مقاومت حزب الله را مقابل رژیم صهیونیستی شکل دادند، سید حسن نصرالله نیز در آن جمع حضور داشت تا اینکه خود او متولی کارهای حزب الله لبنان شد و این نهضت ادامه یافت.

وی ادامه داد: کادرسازی، نیروسازی، میدان داری، مدیریت و شکل دهی به تفکر الهی و معنوی در بین جریان حزب الله نشان دهنده شناخت نصرالله از دنیای پیراموان خود بود.

این مسوول گفت: شهید مقاومت نه تنها در بُعد نظامی که تقابل با رژیم کودک کش و مفلوک صهیونیستی داشت و آنها را وادار به عقب نشینی از لبنان کرد در ابعاد دیگر نیز بسیار موفق عمل نمود.

بیگدلی خاطرنشان کرد: نصرالله توانست هم در بین جریان مقاومت و هم در بین فعالان سیاسی لبنان انسجام و همبستگی ایجاد کند.

وی یادآور شد: در لبنان گروه ها، افکار و اندیشه ها گسترده و بسیار متعدد بوده و ایجاد هماهنگی و همبستگی بین آنها بسیار مشکل و دشوار است که شهید مقاومت به درستی و با تدبیر لازم این امر را محقق کرد.

بیگدلی گفت: نصرالله طوری رفتار کرد که مردم لبنان قانع شدند که وی تنها از شیعه دفاع نمی کند بلکه از انسانیت و مسیحیت نیز دفاع می کند.

وی گفت: حرکت شهید مقاومت در قالب مدیریت افکار عمومی و رهبری قلب ها بسیار عظیم و گسترده بود که با شهادت ایشان استحکام یافت و در آینده نیز توسعه و قدرت می یابد.

این مسوول ادامه داد: اگر سید عباس موسوی شهید شد و سید حسن نصرالله به منصه ظهور رسید قطعا با این شهادت نیز حسن نصرالله های دیگر به منصه ظهور و بروز می رسند و با حضور در صحنه خواهند توانست پایه های ظلم و ستم را فرو بریزند و بستر توسعه عدالت را محقق کنند.

به گزارش ایرنا، در آستانه یکسالگی نسل‌کشی مردم فلسطین، رژیم غاصب صهیونیستی دست به جنایت بزرگی زد، ارتش این رژیم شامگاه جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳ با حمله جنون آمیز به ضاحیه جنوبی لبنان، مقر فرماندهی حزب الله را مورد حمله قرار داد، در این حمله که از بمب‌های سنگرشکن دوهزار پوندی استفاده شده بود سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پس از عمری مجاهدت در برابر رژیم جعلی اسرائیل به آرزوی دیرینه خود دست یافت و به شهادت رسید.

سید حسن نصرالله که به سید رهبران جهان عرب مشهور بود به خاطر پافشاری بر اصول و ارزش‌های خود در دفاع از مظلومان و مبارزه قاطع با استکبار لقب سید مقاومت و آزادی را گرفت.

براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کرد.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهرا یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha