۸۱۵ نفر از زندانیان کردستان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: ۸۱۵ نفر از زندانیان استان در نیمه نخست سال جاری از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا، سیدعلی علوی روز یکشنبه در نشست با مدیرکل زندان های استان در سنندج اظهار کرد: ایجاد اکوسیستم کارآفرینی با محوریت آموزش های مهارتی در زندان های استان گامی بلند در راستای اشتغال زایی زندانیان پس از آزادی از زندان است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور؛ ۸۱۵ نفر از زندانیان سطح استان از آموزش های مهارتی بهره‌مند شده‌اند، افزود: در قالب تربیت سرباز ماهر هم که در راستای تفاهم نامه منعقده میان قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بوده است ۱۹۳ نفر از سربازان در حال خدمت در زندان های استان از این آموزش های مهارتی بهره مند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان با اشاره به اینکه شغل به هر فردی هویت و شخصیت می دهد، یادآور شد: برای داشتن هر شغلی نقش آموزش های مهارتی انکار نشدنی است و بهترین مولفه در اصلاح و تربیت هم مهارت آموزی و کسب مهارت است.

افزودن کارگاه آموزشی برق به مجموعه کانون اصلاح و تربیت سنندج

مدیرکل زندان های کردستان هم در این نشست با قدردانی از همکاری ها و تلاش های مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در توسعه آموزش های مهارتی در سطح زندان ها؛ اظهار کرد: کارگروه اشتغال زندانیان استان به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای زندانیان پس از پایان دوران محکومیت و جلوگیری از بازگشت مجدد به زندان در استان ایجاد شده که زمینه ساز توسعه آموزش های کارآفرینی در زندان‌ها است.

خسروی ارائه آموزش های مهارتی جدید و منطبق با نیاز بازار کار در زندان های استان را از دیگر اولویت های این مجموعه در سطح استان خواند و بیان کرد: امیدواریم با همکاری های دوجانبه شاهد تحقق این مهم در سطح زندان های استان و همچنین افزودن کارگاه برق به مجموعه کانون اصلاح و تربیت سنندج باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha