سی‌ان‌ان: ترور نصرالله به معنای پایان مقاومت حزب الله نیست

تهران-ایرنا- «سی‌ان‌ان» در مقاله ای با اشاره به نقش کلیدی گروه مقاومت حزب الله در خاورمیانه و توان بالای تسلیحاتی و اطلاعاتی آن تاکید کرد هرچند اسرائیل به حذف فیزیکی "سید حسن نصرالله" به عنوان یک دستاورد نگاه می‌کند، اما واقعیت آن است که ترور رهبران حزب الله، خللی در سازماندهی این گروه ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این رسانه آمریکایی تاکید کرد: اسرائیل باید از تاریخ درس بگیرد و متوجه شود اقداماتی مانند ترور، هرگز در نابودی گروه‌های مقاومت موفق نبوده است.

سی‌ان‌ان با اشاره به ترور شهید عماد مغنیه، از فرماندهان حزب الله در دمشق توسط اسرائیل در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۶) تاکید کرد این ترور به قدرت یافتن بیشتر حزب الله منجر شد.

این مقاله همچنین با اشاره به ترور شیخ احمد یاسین، یکی از بنیانگذاران گروه مقاومت حماس در یک حمله هوایی، ‌توسط اسرائیل نوشت: با کشته شدن احمد یاسین، حماس نه تنها از بین نرفت بلکه تقریباً دو دهه بعد چنان قدرتمند شد که توانست در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به مواضع اسرائیل حمله کند. در ماه ژوئیه (تیر ۱۴۰۳) نیز، اسرائیل ادعا کرد که محمد ضیف، ‌یکی از طراحان حمله ۷ اکتبر(طوفان الاقصی) و یکی از فرماندهان اصلی نظامی حماس را کشته است، این در حالی است که این گروه شبه نظامی در غزه همچنان به فعالیت‌های نظامی خود علیه اسرائیل ادامه می‌دهد.

سی ان ان همچنین با اشاره به ترور شهید قاسم سلیمانی توسط آمریکا نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در اوایل ژانویه ۲۰۲۰ (دی ماه ۱۳۹۸) دستور حمله در بغداد عراق را صادر کرد که طی آن ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ترور شد. با این حال، ترور او هیچ تاثیر ماندگاری بر قدرت منطقه‌ای ایران نداشت و حتی حزب الله، حماس و حوثی‌ها در یمن به حملات خود به اهداف اسرائیلی و آمریکایی در عراق ادامه دادند.

این تحلیل در پایان افزود: حزب‌الله چهار دهه است که وجود دارد. نمی توان ادعا کرد مقاومت حزب الله بعد از نصرالله از بین رفته است، چرا که تاریخ نشان داده که آن‌ها برای ادامه مبارزه طولانی خود علیه اسرائیل، رهبران دیگری را منصوب و ساختار خود را سازماندهی خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیدحسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha