تحلیلگر ونزوئلایی: حتی با ترور رهبران مقاومت، آرمان‌های آن‌ها از بین نمی‌روند

تهران- ایرنا- تحلیلگر ونزوئلایی با تاکید بر اینکه «ترور سیدحسن نصرالله آثاری بر خلاف آنچه رژیم اسرائیل می‌خواهد، خواهد داشت» خاطرنشان کرد: آرمان‌های مقاومت از بین نمی‌رود و شاهد بودیم که شهادت رهبران بزرگی مانند قاسم سلیمانی، مبارزه و احساس عدالت در آن ملت‌ها را تقویت می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، کارمن پارِخو (Carmen Parejo) کارشناس و مدیرمسئول مجله La Comuna در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تله‌سور (telesurtv.net) تاکید کرد: [سید] حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، یکی از رهبران محور مقاومت در خاورمیانه بود و کار این شهید لبنانی، در خدمت مبارزه‌ مردم برای رهایی آن‌ها و علیه حملات امپریالیسم، در سوریه و لبنان، فلسطین و یمن و ایران بود.

وی با تاکید بر اینکه «ترور سیدحسن نصرالله آثاری بر خلاف آنچه رژیم اسرائیل می‌خواهد خواهد داشت» افزود: آرمان‌های آن‌ها بین نمی‌رود و شاهد بودیم که شهادت رهبران بزرگی مانند قاسم سلیمانی، مبارزه و احساس عدالت در آن ملت‌ها را تقویت می‌کند.

پارِخو خاطرنشان کرد: آنچه خواهیم دید، تقویت محور مقاومت در شرایطی بسیار حساس است، با توجه به اینکه اسرائیل بار دیگر با حمله به کشور مستقلی مانند لبنان خط قرمزی را زیر پا گذاشته است که پیامدهایی در منطقه خواهد داشت.

این تحلیلگر تصریح کرد که استراتژی تل‌آویو تکرار سناریوی نوار غزه در جنوب لبنان است که شامل حملات علیه مردم غیرنظامی و تلاش برای تخریب شهرها می‌شود.

پارِخو گفت: حزب‌الله ساختار مستحکمی دارد و توانایی‌های عملیاتی و سازمانی خود را در این سال‌های درگیری تقویت کرده است.

وی با این حال خاطرنشان کرد که رژیم اسرائیل «بیش از هر زمان دیگری از کنترل خارج شده است و از ضعف داخلی خود و کاهش حمایت بین‌المللی خود آگاه است؛ در مقابل، مقاومتی که رشد کرده است».

این کارشناس ونزوئلایی، جلوگیری از تشدید درگیری به سایر کشورها را «دشوار» دانست و اقدامات جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی را نشان‌دهنده تلاش‌ها برای گسترش درگیری در سطح منطقه‌ای ارزیابی کرد.

در این راستا، پارخو خاطرنشان کرد که «هدف تل‌آویو دخالت دادن ایران در درگیری‌هایی است که تا کنون، با وجود نشان دادن مسئولیت خود نسبت به تحولات منطقه، محتاطانه عمل کرده است».

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیدحسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha