۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 858
کد خبر: 85611804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان از دستور معاون اول رئیس جمهور برای تسریع در تسویه مطالبات چایکاران خبرداد

رشت- ایرنا- استاندار گیلان گفت: در جریان پیگیری تسویه مطالبات چایکاران، معاون اول رئیس جمهوری نسبت به تسریع در پرداخت باقیمانده طلب کشاورزان چایکار دستور داد.

اسدالله عباسی روز یکشنبه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه محصول چای با وجود ۵۵ هزار چایکار در گیلان از جمله تولیدات راهبردی استان با اشتغال پایدار است، اظهار کرد: امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن برگ سبز چای تولیدی استان به ارزش یک هزار و ۸۸۶ ۱۸۸۶ میلیارد ریال به صورت تضمینی خریداری شده است که ۴۲.۵ درصد آن درجه یک و ۵۷.۵ درصد هم درجه ۲ است.

وی عنوان کرد: بر اساس آمارها در ۲ استان اصلی تولید چای گیلان و مازندران طی امسال (از ابتدای اردیبهشت ما تا اواخر شهریور ماه) بر اساس سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی ۱۱۴ هزار و ۹۱۳ تن برگ سبز چای به ارزش ۱۸ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال به صورت تضمینی خریداری شده است.

عباسی گفت: قدرالسهم دولت ۲۵ درصد از بهاء خرید تضمینی است که معادل ۴ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال می شود و تا کنون از این رقم ۳ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: طلب باقیمانده چایکاران این ۲ استان از محل سهم دولت هنوز یک هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال است که طی روزهای اخیر در این نامه به معاون اول خواستار مساعدت دولت در تسویه مطالبات باقیمانده دولت و برنامه ریزی برای وصول به موقع بدهی کارخانجات چایسازی شدم.

عباسی ادامه داد: دکتر عارف در این رابطه به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داده با قید اهمیت موضوع نسبت به پرداخت باقیمانده قدرالسهم دولت به مبلغ یک هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال تسریع و مساعدت شود.

وی افزود: همچنین در این تصریح شده است که برای وصول به موقع بدهی کارخانجات چای‌سازی به کشاورزان چایکار نیز اقدام لازم صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha