دانش‌آموزان قشم عزادار سید مقاومت شدند

قشم - ایرنا - دانش‌آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس امروز یکشنبه به مناسبت شهادت مجاهد خستگی ناپذیر شهید سید حسن نصرالله دبیر حزب الله لبنان سوگواری کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین های سوگواری که در تمامی مدارس شهر قشم برگزار شد، دانش آموزان با در دست داشتن تصاویری از سمبل و اسطوره مقاومت در لبنان سوره مبارک حمد و سه مرتبه سوره توحید را برای شادی روح حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه)، جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت و مردم مظلوم لبنان که در حمله وحشیانه رژیم منحوس صهیونیستی به شهادت رسیدند، قرائت کردند.

قرائت زیارت عاشورا به نیت شهدای مقاومت در نمازخانه و دارالقرآن مدارس، نصب پرچم حزب الله لبنان و فلسطین توسط دانش آموزان در مدارس، سر دادن شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا از سوی دانش آموزان و معلمان در مراسم آغازین فعالیت مدارس و اختصاص پنج دقیقه ابتدایی تمامی دروس امروز به تبیین اهداف و جنایت های رژیم صهیونیستی و بیان بشارت و بیداری جوامع از دیگر برنامه های دانش آموزان مدارس سرزمین آب و آفتاب در حمایت از شهدای مقاومت و دبیر کل شهید حزب الله لبنان بود.

امروز دانش آموزان دختر و پسر قشمی در سالن های ورودی مدارس این شهرستان مرزی با استقرار یک میز که بر روی آن کلام الله مجید، قاب عکس شهدای مقاومت، پرچم ایران و حزب الله، گل شمع، شمدان، حلوا و خرما قرار داشت یاد و خاطره پرچمدار مقاومت، سید مجاهدان و پناه مظلومان و مستضعفان فلسطین و لبنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسن نصرالله و سایر شهدای جبهه مقاومت اسلامی را گرامی داشتند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم در حاشیه برگزاری یکی از این مراسم در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه محدثه گفت: عروج آسمانی سید مقاومت شهید سرفراز و با فضیلت سید حسن نصرالله که تمام عمر خود را عاشقانه، حکیمانه و متواضعانه وقف خدمت به این جبهه و آزادی قدس شریف کرد، بار دیگر پرده از چهره رژیم تروریست و مفلوک صهیونیستی برداشت.

حسین رنجبر گلشواری با اشاره به سنگینی غم این حرکت تروریستی بر قلب و روح ملت ایران به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان، اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله اسوه ایمان، ایثار، شجاعت، ولایت پذیری و نمونه‌ای از تربیت شدگان مکتب جهاد و مقاومت و از سربازان دلاور مقام معظم رهبری بود.

وی توضیح داد: این برنامه‌های فرهنگی با هدف ارج نهادن به فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت و صیانت از میراث گران‌بهای شهدای والامقام و ادای احترام به سید مقاومت و اخلاص و ایثار آن مجاهد کبیر و یاران شهیدش برنامه‌ریزی شده است.

مدیر آموزش و پرورش قشم اضافه کرد: دانش آموزان این شهرستان از امروز به مدت پنج روز عزای عمومی در کشور با برپایی موکب هیات های دانش آموزی، انتخاب نام یکی از کلاس ها، کتابخانه یا نماز خانه به عنوان شهدای مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله، برگزاری مسابقه های انشا نویسی و نقاشی با موضوع شهدای جبهه مقاومت و راه اندازی پویش های نقش من در محور مقاومت به شهدای اخیر جنایت رژیم صهیونیستی و قهرمانان راه حق ادای احترام خواهند کرد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه ششم مهرماه مناطق مسکونی محله «حاره حریک» در «ضاحیه» بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند که در این قتل عام دبیرکل حزب الله لبنان و حدود ۴۰۰ نفر از مردم ضاحیه جنوب بیروت به شهادت رسیدند.

در پی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و دیگر مسوولان کشور پیام تسلیت صادر کردند و پنج روز نیز عزای عمومی اعلام شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha