ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در مازندران تداوم دارد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر هفته گذشته، پیش‌بینی کرد که ناپایداری‌های جوی این استان تا پایان هفته جاری همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در طی امروز یکشنبه با رگبار باران همراه خواهد بود و در روز دوشنبه نیز در ارتفاعات استان احتمال بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که شرایط جوی مازندران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به طور موقت پایدار باشد و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش بگیرد و این افزایش دما در روز چهارشنبه محسوس تر خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های سینوپتیک و باران‌سنجی هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که در طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی با ۱۲۸ میلی‌متر در بازیارخیل میاندرود به ثبت رسیده است و پس از آن بورخانی سوادکوه با ۱۲۴، ایزدشهر با ۱۱۱ و ورزا محله محمودآباد با ۱۰۴ میلی‌متر شاهد بیشترین میزان بارندگی در طی این مدت بودند.

کمترین میزان بارندگی نیز در طی ۲۴ ساعت گذشته در رستمکلا بهشهر و ارضت گلوگاه با چهار، تاکر بلده نور با ۱۲ و تمل رامسر با ۱۵ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در مازندران تداوم دارد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری تا ابری گاهی با رگبارباران و وزش باد و از شب با کاهش ناپایداری و ابر و در روز دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و شب با افزایش ابر و به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما، روز پنجشنبه نیمه ابری به تدریج ابری همراه با کاهش دما، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روزهای جمعه و شنبه نیز نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود گاهی همراه با بارندگی و وزش باد و از اواخر وقت شنبه با کاهش ناپایداری همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۲۵ و رینه لاریجان با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به حدود ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha