مسجد جامع کنگاور سنگر یادبود شهدای مقاومت+فیلم

کنگاور- ایرنا- مسجد جامع کنگاور در شرق کرمانشاه به عنوان سنگری مستحکم برای یادبود شهدای لبنان، نمادی از فداکاری و ایثار است. این مکان مقدس، میزبان مراسم شهید مقاومت بود و یاد و خاطره قهرمانان مقاومت که برای آزادی و عدالت جان خود را فدای وطن کرده بودند، زنده شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه کنگاور عصر یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهید مقاومت که در مسجد جامع این شهر برگزار شد اظهار کرد: شهادت اسوه بی بدیل جبهه مقاومت اسلامی، شهید والامقام سید حسن نصرالله به دست شقی‌ترین افراد تاریخ و باند ترور و جنایتکار صهیونیستی، بسیار سخت است که قلب تمامی آزادی خواهان جهان و رزمندگان لبنان و فلسطین را در حزنی عظیم فرو برد.

آیت الله سیدرضا حسینی افزود: بار دیگر عجز و استیصال رژیم منحوس صهیونیستی در پی شکست‌های آن رژیم غاصب در مقابل جبهه مقاومت، با جنایتی ددمنشانه و شهادت مجاهدانی مخلص، آشکار شد.

وی ادامه داد: دبیرکل شجاع و غیرتمند حزب الله عمر شریف خود را در راه جهاد و قدس شریف و فلسطین مظلوم و لبنان سرافراز صرف نمود و در طول سه دهه گذشته و در عملیات‌های مختلف به خصوص جنگ ۳۳ روزه و آزادسازی جنوب لبنان نقش محوری داشت.

امام جمعه کنگاور یادآور شد: در سایه سار مجاهدت آن شهید والامقام مردان بزرگی به پا خواستند و در دفاع از لبنان عزیز و مقاومت و قدس شریف و مسجد الاقصی تلاش نمودند، جهان اسلام را داغدار نمود.

وی تاکید کرد: انتقام خون مبارک و مطهر آن عالم مجاهد خواسته تمامی آزادی خواهان و رزمندگان سازمان مقاومت اسلامی بوده که رژیم پلید صهیونیستی نخواهد توانست از آن بگریزد.

آیت الله حسینی ادامه داد: صهیونیست های جنایتکار باید بدانند که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار کوچکتر از آن هستند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن صهیونیستی تصور می کند با اقدامات تروریستی جبهه مقاومت تضعیف می‌شود، غافل از آنکه شهادت هریک از فرزندان راه مقاومت، مسیر حق طلبان و مظلومان جهان را در راه رسیدن به هدف اصلی یعنی آزادی قدس شریف و ملت فلسطین و نابودی رژیم صهیون هموارتر کرده است.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد؛ هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha