کمیته قوی‌ترین مردان، فرهنگی‌تر از همیشه؛ از آغاز رقابت بانوان تا احداث خانه پهلوانان+فیلم

تهران- ایرنا- رئیس کمیته قوی‌ترین مردان ایران در مورد پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی و همچنین روند کاری این کمیته صحبت کرد و برخی برنامه‌ها را شرح داد.

به گزارش ایرنا، رشته قوی‌ترین مردان با مسابقات مردان آهنین نه تنها برای همه مردم کشور شناخته شده بلکه حس خاطره‌انگیزی را زنده می‌کند. این رشته که پس از مدت‌ها به صدا و سیما بازگشت و در نوروز ۱۴۰۳ از رسانه ملی پخش شد، این بار فعالیت‌های فرهنگی خود را بیش از پیش جدی گرفته است.

کمیته قوی‌ترین مردان، فرهنگی‌تر از همیشه؛ از آغاز رقابت بانوان تا احداث خانه پهلوانان+فیلم

محمود قراچورلو، رئیس کمیته قوی‌ترین مردان ایران در خصوص این روند، اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ وارد این کمیته شدم و سعی کردیم حدود ۹۰ درصد فعالیت‌هایمان فرهنگی باشد. پس از گذشت مدتی، نگاه مسئولین همچون آحاد مردم تغییر کرد و شرایطی را شاهد بودند که به رنگ واقعی پهلوانی رسیدیم. همه قهرمان‌های ما در استان‌ و محل زندگی خودشان به عنوان یک معتمد و پهلوان شناخته می‌شوند. در ضبط برنامه‌نیز کوچک‌ترین حاشیه‌ای نداشتیم. پشت همه آیتم‌ها و وزنه‌هایی که می‌زنیم به دنبال تحویل دادن پهلوان هستیم؛ نه فقط اینکه افراد قدرتمندی در یک رشته فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که یک کار مانا انجام دهیم؛ خرج دادن و کمک‌های موقت، گذرا است ولی می‌خواهیم یک خانه پهلوانان تاسیس کنیم که بتوانیم در ایام مختلف مذهبی، فعالیت‌ داشته باشیم. اگر یک جا برای خودمان داشته باشیم، در کنار فعالیت‌های ورزشی، درس‌های عارفانه و مذهبی نیز برای عموم و ورزشکاران خواهیم داشت.

رئیس کمیته قوی‌ترین مردان با اشاره به حضور بانوان در رقابت‌ها، عنوان کرد: به دنبال راهی بودیم که مسیر را برای بانوان در رشته قوی‌ترین‌ها باز کنیم. اولین مسابقات تک لیفت بانوان را برگزار کردیم که حدود ۴۰۰ نفر شرکت کننده داشتیم. در ماه‌های گذشته نیز همکاران بانوی ما زحمت زیادی کشیدند و بار دیگر هم این مسابقه را برگزار کردند. حتی در مسابقات قوی‌ترین نیز نماینده ایرانی داشتیم که به او افتخار می‌کنیم. هر ورزشی که در دنیا وجود داشته باشد، دختران ما می‌توانند در آن افتخار آفرینی کنند. به دنبال این هستیم که راه برای فعالیت بانوان باز باشد، زیرا معتقدیم مادران قهرمان، فرزندان قهرمان تربیت خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha