پرورش شهید «حاج حسین خرازی» مرهون دامان پاک مادری فداکار است

اصفهان-ایرنا- استاندار اصفهان با صدور پیام تسلیت برای درگذشت مادر شهید حاج حسین خرازی گفت: ظهور شخصیتی کم نظیر و اسطوره ای بی بدیل همچون شهید والامقام حاج حسین خرازی مرهون دامان پاک مادری فداکار است.

به گزارش ایرنا پیام تسلیت سیدرضا مرتضوی که روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، حاکیست: مادر شهید حسین خرازی با تأسی به صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) و پیروی از مکتب عاشورای حسینی (ع) و زینب کبری (س) گوهری چون آن شهید والا مقام را به مکتب اسلام، ایران و مقاومت تقدیم نمود.

استاندار اصفهان افزود: درگذشت اسوه ایثار، ایمان و مقاومت مرحومه مغفوره حاجیه خانم تابش، مادر فداکار و صبور سردار رشید اسلام «شهید حاج حسین خرازی» موجب تأثر و تألم فراوان گردید؛ اینجانب مصیبت فقدان آن مادر آسمانی را به خانواده معزز این شهید و همه منسوبین و وابستگان و مردم شهید پرور استان تسلیت عرض نموده، از درگاه پروردگار متعال برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با فرزند برومندشان و برای بازماندگان صبوری، عزت و سلامتی آرزو می کنم.

به گزارش ایرنا، حاجیه خانم طیبه تابش مادر شهید خرازی و بانوی مجاهد و صبور امروز (یکشنبه) در سن ۸۸ سالگی بر اثر کهولت سن به سوی معبود شتافت.

شهید حاج حسین خرازی یکی از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس بود که با فرهنگ دینی و عشق به اهل بیت(ع) تربیت و پرورش یافت.

این شهید والامقام در عملیات مختلف از جمله ثامن الائمه و طریق القدس خوش درخشید و در پاکسازی مناطق اشغالی از وجود دشمن بعثی و پیروزی‌های رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی فراوان داشت.

شهید حاج حسین خرازی که یکم شهریور ۱۳۳۶ در شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود در عملیات خیبر بدلیل برخورد ترکش، دست راست خود را از دست داد و هشتم اسفند ۱۳۶۵ با سمت فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر، گردن و سینه شهید شد.

یک دهم‌ شهدای کشور از اصفهان هستند و این استان ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha