از انگیزه نکونام برای شکستن طلسم ۲۲ ساله تا دست بالای السد نسبت به استقلال

تهران- ایرنا- دیدار تیم‌های استقلال ایران و السد قطر در هفته دوم رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا فردا در دوحه برگزار می‌شود.

به گزارش یکشنبه‌شب ایرنا، تیم فوتبال استقلال ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا فردا از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه مقابل السد قطر قرار می‌گیرد.

استقلال در هفته اول لیگ نخبگان آسیا موفق شد در ورزشگاه شهدای شهرقدس با نتیجه ۳ بر صفر الغرافه قطر را مغلوب کند و در صدر جدول لیگ نخبگان آسیا قرار بگیرد. السد قطر نیز توانست العین امارات(قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا) را با تساوی یک بر یک در خانه خودش متوقف کند تا با یک امتیاز در رتبه ششم جدول قرار بگیرد.

تقابل بحران‌زده‌های لیگ داخلی در آسیا

شرایط تیم‌ها در لیگ کشورشان اصلا مناسب نیست و هر ۲ تیم با بحران روبه‌رو هستند. السد در لیگ ستارگان قطر تاکنون در ۶ بازی ۳ باخت و ۳ برد کسب کرده تا با ۱۲ امتیاز در رده پنجم جدول قرار بگیرد. این بدترین شروع فصل یک دهه گذشته السد در لیگ ستارگان است. این تیم با ۱۷ گل زده دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد اما با ۱۳ گل خورده عنوان ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ ستارگان را نیز به خود اختصاص داده است.

از انگیزه نکونام برای شکستن طلسم ۲۲ ساله تا دست بالای السد نسبت به استقلال

استقلال ایران نیز اصلا شرایط خوبی در لیگ برتر ندارد. این تیم در حال حاضر در پنج بازی تنها موفق به کسب یک برد شده و با ۵ امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار دارد. ۲ شکست و ۲ تساوی نیز در کارنامه آبی‌پوشان دیده می‌شود و این تیم تا به اینجای کار در هیچ بازی داخلی موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود نشده است.

روحیه بالاتر السد نسبت به استقلال

السد در آخرین دیدار خود موفق شد یک برد روحیه‌بخش را مقابل الغرافه کسب کند. شاگردان سانچز توانستند در خانه با نتیجه ۴ بر ۲ الغرافه، حریف قبلی استقلال در لیگ نخبگان را مغلوب کنند و این برد باعث افزایش اعتماد به نفس و انگیزه بازیکنان برای رقابت قوی‌تر در لیگ قهرمانان آسیا شده است. کریستو گونزالس، پدرو میگل، اکرم عفیف و حسن الهیدوس گل‌های السد را در این دیدار به ثمر رساندند و عفیف یک ضربه پنالتی را نیز از دست داد.

از انگیزه نکونام برای شکستن طلسم ۲۲ ساله تا دست بالای السد نسبت به استقلال

شرایط استقلال اما کاملا متفاوت است. شاگردان جواد نکونام قبل از این دیدار در تقابل با رقیب سنتی یعنی پرسپولیس در دقایق پایانی تن به شکست دادند تا کمی شرایط آن‌ها برای این دیدار سخت‌تر شود. نکونام بعد از شکست در دربی از سمت خود استعفا کرد که مورد تایید مدیریت باشگاه قرار نگرفت.

آخرین فرصت سرمربیان تیم‌ها برای بقا

فلیکس سانچز ۴۸ ساله اسپانیایی سازنده نسل جدید فوتبال قطر و سرمربی سابق تیم ملی این کشور در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا هدایت السد را بر عهده دارد و با توجه به نتایج ضعیف در لیگ ستارگان قطر مورد انتقاد هواداران و کارشناسان قطری قرار گرفته است و شنیده می‌شود در صورتی که نتواند در لیگ نخبگان نتایج مناسب را کسب کند، از سمتش برکنار می‌شود.

از انگیزه نکونام برای شکستن طلسم ۲۲ ساله تا دست بالای السد نسبت به استقلال

همین روند با توجه به کسب نتایج ضعیف استقلال برای نکونام نیز صدق می‌کند و شاید این دیدار آخرین شانس او برای ماندن روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت باشد.

انگیزه نکونام برای شکستن طلسم ۲۲ ساله

استقلال و السد آخرین‌بار در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا مقابل یکدیگر قرار گرفتند که آن دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. برای السد در آن دیدار اکرم عفیف و بغداد بونجاح گلزنی کردند و گل‌های استقلال را نیز روح‌الله باقری و مرتضی تبریزی به ثمر رساندند. روزبه چشمی نیز در دقیقه ۵۰ با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.

از انگیزه نکونام برای شکستن طلسم ۲۲ ساله تا دست بالای السد نسبت به استقلال

استقلال در سال‌های گذشته تنها یک‌بار در تهران و در ضربات پنالتی موفق به برتری مقابل السد شده است و از آخرین برتری این تیم مقابل قطری‌ها در جریان بازی، نزدیک به ۲۲ سال می‌گذرد. حالا شاگردان نکونام انگیزه بالایی برای شکستن این طلسم در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha