ثبت نام ۹۰ هزار دانش‌آموز شیرازی برای استفاده از سرویس مدارس/۶۰ درصد رانندگان زن هستند

شیراز-ایرنا-رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ۹۰ هزار دانش‌آموز برای استفاده از سرویس مدرسه در شیراز ثبت نام کرده‌اند که ۹ هزار راننده دارای صلاحیت برای خدمات رسانی به این قشر آماده هستند که قریب به ۶۰ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند. 

مصطفی کیانی رحیمی یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: وام قرض‌الحسنه ۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۹ ماهه به ازای هر دانش‌آموز به والدین شیرازی داده می‌شود.

وی ادامه داد: قریب به ۹۰ هزار دانش‌آموز جهت استفاده از سرویس مدرسه در شیراز طی سال تحصیلی جاری ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: قریب ۶۰ درصد رانندگان سرویس مدارس شیراز را بانوان تشکیل می‌دهند و با توجه به حساسیت والدین در استفاده از راننده خانم برای دانش‌آموزان دختر، این برنامه ریزی صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بحث سرویس مدارس بعد از قریب به ۱۵ سال مجدداً به شهرداری‌ها واگذار شد و شهرداری شیراز به نوبه خود سعی در انجام درست این وظیفه قانونی دارد.

کیانی رحیمی با بیان اینکه امسال شهرداری سهم پررنگ‌تری در بازگشایی مدارس دارد، گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک با خط‌کشی، ایجاد سرعت‌گیر و شناسایی نقاط پرترافیک سعی در مناسب‌سازی محل تردد دانش‌آموزان و سرویس آنان داشته و همچنین آسفالت کردن مدارس کم برخوردار موجب رضایت همشهریان شده است.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر استفاده از خودروهای جمعی همچون مینی‌بوس و ون تقریباً فراموش شده بود که امسال برای حمایت از اقتصاد والدین چون مبلغ پرداختی به این خودروها به لحاظ مسافر بیشتر، نرخ کمتری دارد در ناوگان فعال‌تر شده است و مینی‌بوس و ون هم در خدمت دانش‌آموزان قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همان‌گونه که در مصوبه شورای شهر داریم هزینه بالاسری که از والدین دریافت می‌شود و سهمی از این هزینه بالاسری به شرکت‌ها، سهمی به مدیران اجرایی و سهمی هم به شهرداری تعلق دارد که از شهردار درخواست می‌کنیم ضمن بررسی مبلغ درآمد حاصله، این مبلغ را یا قسمتی از این درآمد را جهت رفاه حال رانندگان و تأمین مواد مصرفی خودرو آنان از جمله لاستیک، روغن، فیلتر، لنت هزینه کند.

وی حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه را و به خصوص والدینی که از پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموز خود با مشکل مواجه هستند اولویتی ضروری دانست و تاکید کرد:باید تدبیری اندیشید که قسمتی از درآمد حاصله صرف هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان نیازمند شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha